Към този момент нямаме яснота как е взето решението от Министерството на транспорта по процедурата за избор на железопътен превозвач за "Пътнически превози". Този коментар пред БНР направи Марио Нинов, главен експерт в КТ "Подкрепа" и председател на Националния стачен комитет там.
От министерството предлагат дружеството да бъде разделено на лотове, а синдикалните организации смятат, че това ще бъде неефективно.
Според плана на транспортното министерство железопътната мрежа се разделя на три лота – София - Пловдив - Бургас, София - Горна Оряховица - Варна и всички останали линии. Ефективното изпълнение на договорите трябва да започне през 2026 г., като продължителността им ще е осем години. Дружеството БДЖ "Пътнически превози" трябва да бъде равноправен участник в процедурата. От ведомството уверяват, че работните места на служителите са гарантирани, а целта на разделянето на мрежата е да се повиши качеството на услугата.
„Какви са мотивите, критериите, как ще бъде прилагана тази процедура, по какъв критерий ще се оценяват участниците, как ще се отсяват", изброи Нинов какви отговори очакват в КТ "Подкрепа" от Министерството на транспорта.
Той подчерта, че дълго време са „държани на тъмно“ от страна на министерството, и е категоричен, че в социалния диалог няма как тези неща да стоят настрани.
"Затова искахме настойчиво да има такава среща с министъра на транспорта, на която да обсъдим всички тези въпроси и да ни се даде малко повече яснота. Такава среща се реализира в понеделник, но от нея така и не разбрахме почти нищо ново", съобщи синдикалистът. Той обясни, че преди срещата от синдиката са дали шест въпроса, на които са очаквали отговори, но това не се е случило.
Нинов отбеляза и доклад на Министерството на транспорта, качен на сайта на ведомството, от който синдикатите "са настръхнали и са били втрещени".
"Става ясно, че процедурата ще бъде разделена на три лота. Държавата, вместо да създава условия за конкуренция, така че услугата да бъде по-модерна, привлекателна за ползващите я, тя всъщност създава нови мини монополи. Пътникът нищо няма да спечели от т.нар. нова поръчка", коментира Нинов.
И съобщи, че в доклада се говори за прехвърляне на хора, работещи в момента в системата на железниците, към тези, които ще спечелят съответния лот.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа