IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

София вероятно ще остане без градски транспорт от 4 до 8 ч. в сряда заради стачка

От 2018 г. заплатите в системата са се увеличили с около 150%, но това не е решило нито един от системните проблеми, заяви кметът на София Васил Терзиев

11:07 | 11.05.25 г.
Кметът на София Васил Терзиев. Снимка: Надежда Пеева, БГНЕС
Кметът на София Васил Терзиев. Снимка: Надежда Пеева, БГНЕС

Индикациите до момента са от 4:00 до 8:00 ч. на 14 май София да бъде блокирана и да няма градски транспорт, потвърди в ефира на БНТ кметът на столицата Васил Терзиев.

Поводът е обявеното от КНСБ намерение за протест на тази дата на Столичния градски транспорт под надслов "Достоен труд – достойно заплащане! Без транспорт няма икономика!“.

Не сме спирали да говорим със синдикатите, да търсим решения, но имаме доста големи различия в позициите, отбеляза кметът. Те искат 400 лв. за тази година върху базовата заплата на абсолютно всички в системата, 500 лв. – догодина, и 600 лв. през 2027 г., ние можем да с позволим на този етап 5% увеличение, което е около 100 лв. върху основното възнаграждение, просто няма друга възможност, обясни столичният кмет. 

Моето разбиране е, че средствата, когато са ограничени, могат да отидат там, където има проблеми, а те са най-вече в Столичния автотранспорт, по-конкретно с водачите, добави Терзиев. По думите му, средната брутна заплата в автотранспорта на София в момента е около 3900 лв. за водач, в метрополитена около 4600 лв., като не са включени 300 лв. за храна на месец. По думите му, от 2018 г. до момента заплатите са се качили средно с около 150%, но това не е решило нито един от системните проблеми. Заплащането е част от проблема, основните са най-вече условията на труд и подвижният състав. За да подменим подвижния състав, са нужни около 1 млрд. лв., посочи Васил Терзиев.

За бъдеща "червена зона" за паркиране и такса от 5 лв. на час според него има разбиране, че е крайно време да се увеличи цената на паркирането, за да се олекоти проблемът в най-натоварените зони и да може да се финансира системата, която има отношение към него, към безопасността и към градския транспорт. 

Във връзка с предстоящото приемане на новия бюджет на София кметът посочи, че фокусът е бил винаги върху детските градини, инфраструктурата, озеленяването. 

Ползите от еврото са ясни, поели сме конкретни ангажименти при присъединяването ни към ЕС, платили сме цялата цена да нямаме монетарна политика, но не сме се възползвали от това да бъдем част от тази единна система, коментира Васил Терзиев, запитан за обявеното от президента Румен Радев намерение да внесе в парламента искане за референдум за еврото. Кметът отбеляза, че у нас редовно се заиграваме със страховете на хората. По-лесно е да управляваш не със съзидание, а с това да се възползваш от страховете с много пропаганда, коментира той.

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:07 | 11.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още