AP Moller-Maersk A/S повиши финансовите си перспективи за 2025 г., заявявайки, че търсенето извън Северна Америка остава устойчиво дори на фона на опасенията относно търговската война на президента на САЩ Доналд Тръмп.
Глобалният пазар за превоз с контейнери ще се разшири с 2% до 4% тази година, прогнозира базираната в Копенхаген компания, цитирана от Bloomberg. Това представлява повишение спрямо предишния прогнозен диапазон от 1 до 4 на сто.
Главният изпълнителен директор Винсент Клерк определи в интервю за Bloomberg условията в САЩ като слаби поради несигурността, свързана с митата. На други места обаче бумът в китайското производство подхранва много силни нива на търсене.
„И това доведе до много благоприятна ценова среда за нас“, подчертава Клерк.
Базовата печалба на Maersk преди лихви, данъци, амортизация и обезценка ще бъде в диапазона от 8 млрд. долара до 9,5 млрд. долара през 2025 г. в сравнение с предишния диапазон от 6-9 млрд. долара. Оценката на анализаторите е за 7,94 млрд. долара.
По-добрият от очакваното финансов отчет на компанията е „подтикнат от по-силните приходи от всички сегменти, като малко по-високите цени за превоз на товари и обеми са в основата на нашата прогноза за презокеански превози“, изтъква в бележка до клиенти Фредрик Дибвад, анализатор във Fearnley Securities.
Очаква се Maersk, която контролира около 14% от контейнеровозите по света, да пострада от протекционистката политика на САЩ, която оказва натиск върху глобалната свободна търговия. Въпреки това датската група също така се възползва в краткосрочен план, като обемите се увеличават на някои пазари през годината, тъй като компаниите се запасяват със стоки, преди да влязат в сила каквито и да било американски мита.
В отчета си Maersk заяви, че „свиването на вноса в Северна Америка е било компенсирано от силния растеж в Европа, Латинска Америка, части на Азия и Африка“.
Междувременно глобалният икономически растеж ще бъде „умерен“ през втората половина на годината поради спада на американските мита, прогнозира групата.
„Непредсказуемият характер на митата усложни пазара“, изтъква в бележка Анчал Айх, транспортен анализатор в Bloomberg Intelligence. „Тази нестабилност по отношение на търговията се случва в момент, когато ръстът на предлагането вече се очакваше да надмине търсенето“, добавя той.
Кризата в Червено море увеличи печалбите на операторите на контейнеровози главно защото корабособствениците избират по-дългия маршрут южно от Африка, което облекчава част от свръхкапацитета в индустрията.
Клерк заяви пред Bloomberg, че очаква Maersk да продължи да се възползва от тази криза „поне до края на годината“.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата