IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Съюз на пивоварите: И този сезон хит са безалкохолните бири и премиалните марки

Над 35 милиона лева са капиталовите инвестиции в производството на пенливата напитка през първите шест месеца на тази година

21:40 | 20.07.23 г. 8
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Ройтерс
Снимка: Ройтерс

С още осем нови асортимента бира се разшири продуктовата листа от бири пред първото полугодие на настоящата година, отчетоха от Съюза на пивоварите в България (СПБ). И този сезон хит продължават да бъдат безалкохолните бири, премиалните марки и пивото със силно подчертан хмелов аромат, коментираха от браншовата организация на професионалния си празник днес.

За първите шест месеца на тази година от СПБ отчитат над 35 милиона лева капиталови инвестиции. Традиционно вложенията са за зелени иновации, оборудване и поддържане на най-добри практики в производството на бира.

През 2022 г. българските пивовари са произвели 500 млн. литра бира и са продали 523 млн. литра. На ден само в ресторантите, кафенетата и хотелите са се сервирали по 435 хиляди чаши от пенливата напитка. 13% от продажбите на пиво в страната се реализират през сегмента на заведенията, а останалите 87% - в магазинната мрежа и малки търговски обекти (т.н. „студен“ и „топъл“ пазар).

През летните месеци, от май до август включително, всеки ден се произвеждат 1,732 милиона  литра пиво, а се продават над 1,911 млн. литра. 50% от пълнолетните българи консумират бира поне веднъж седмично, а близо 70% поне веднъж месечно. Най-големи любители на пивото продължават да са потребителите от района на Монтана, които пият 11 пъти месечно, следвани от жителите на Русе и Варна –  10 пъти, показва сравнението по региони.

През миналата година в страната са произведени 58 тона висококачествен хмел, който освен за родното производство, се изнася за редица страни, включително за най-големия производител на бира в ЕС – Германия, информираха още от СПБ.

„Пивото е единствената напитка с хмел. През последните години на процеса охмеляване се обръща все по-голямо внимание. Нововъведенията са довели днес консумацията на пиво да се превърне в социално изтънчено изживяване. Това се дължи и на новия профил на потребителите – с повече познания за пивото, готови да платят повече за по-качествени и новаторски продукти“, отбеляза проф. Габриела Маринова – една от най-изтъкнатите представители на пивоварната наука.

Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ, напомни, че пивоварите в страната продължават доброволно да поставят върху етикетите на своите продукти списък на съставките и енергийната стойност, за да могат „потребителите да са наясно какво съдържат различните бири“.

Доказателство за добрите практики са и кампаниите за социална отговорност и устойчиво развитие при производството на бира. През миналата година от пивоварните предприятия са пуснати на пазара 20440 тона стъклени бутилки, от които 57% са за многократна употреба. С най-новата инициатива на СПБ „Върни ме“ 10 хиляди магазина в страната имат поставен стикер със знака „Върни ме“, който има за цел да насърчи връщането на оборотните бутилки от бира в търговската мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:19 | 20.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Индустрия виж още

Коментари

8
rate up comment 7 rate down comment 0
Един Българин
преди 9 месеца
До: cyclop Явно това му е и зеленото мислене, каквото е и на пивоварите. Идеята не им е да има рециклиране, а да върви царевицата, защото тези "бири" (които съдържат съставки извън закона за чистота на бирата) са най-продаваните у нас - Пиринско, Шуменско и др. "Премиум" марките (каква прекрасна българска дума) ако са без царевица пия и аз, но не казват колко им е намаляло потеблението на тези бири, защото и цената им порастна значително за разлика от моята заплата :).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 0
cyclop
преди 9 месеца
До: zelka007 Като човек, който непрекъснато и настойчиво претендира колко е интелигентен, това ли ти е нивото на хумора? Без коментар.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 6
zelka007
преди 9 месеца
До: cyclop ... lol ... събираш и връщаш бутилки , за да се изхранваш ... ?! ... no comment ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 0
Minka
преди 9 месеца
"Премиалните марки" - "жива да не бях!"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 21
khao
преди 9 месеца
До: cyclop неук глууупак, знам... всичко ли трябва да ти казвам? намери подобен магазин и върни шишето което си изровил от кофата!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 17 rate down comment 7
cyclop
преди 9 месеца
До: khao ама аз не живея до вас бе, центаджия осраан?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 20
khao
преди 9 месеца
До: cyclop еййй, ти си вечно недобан и с оплаквания!!! ...в магазина до нас (кварталния в бившия трафопост) приемат бутилки и без да взимаш новя, стига дамемот марките които продават... що пазариш при Западните капиталисти, копейко?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 19 rate down comment 7
cyclop
преди 9 месеца
УВАЖАЕМА БИРЕНА БУТИЛКО, КАК ДА ТЕ "ВЪРНА"? В супермаркета - същия, в който преди десетилетия приемаха стъклени бутилки, сега ми казват че ще приемат "единствено ако купя нова бира за всяка върната бутилка". Но това не работи, скъпи мои псевдорециклисти? Може би не искам нова бира? Може би искам да събера 20 бутилки и да ги върна накуп? Може би вместо да лепим стикери, трябва да видим първо как въобще може РЕАЛНО да работи рециклиране? Което бяха "изобретили" още преди 30 години?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още