Китайската компания Ganfeng Lithium, която добива и обработва литий, подписа споразумение за създаване на съвместно предприятие в Турция с производителя на литиево-йонни батерии Yiğit Akü на стойност 500 млн. долара, съобщава Electrive.
По този начин Ganfeng ще използва своя литий, за да създава продукти надолу по веригата. Според борсов документ двете компании планират да построят завод за батерии в Турция с годишен производствен капацитет от 5 гигаватчаса (ГВтч).
Проектът ще се фокусира върху разработването и производството на настоящи и бъдещи технологии за литиеви батерии. Тези продукти ще намират приложение и в морското дело и авиацията, изтъква Ganfeng.
Ройтерс посочва, че Yiğit Akü произвежда предимно оловно-киселинни батерии. На своя уебсайт обаче компанията също така рекламира своите литиеви батерии за употреба в по-малки промишлени или развлекателни превозни средства като мотокари или колички за голф.
Yiğit Akü е основана през 1976 г. и е листната на фондовата борса в Истанбул. Производствената мрежа на компанията включва четири завода в Турция.
По отношение на пазарната капитализация Ganfeng е най-големият производител на литий в света. От няколко години обаче компанията все повече инвестира в местното производство на батерии. През януари 2023 г. например Ganfeng обяви намерение да инвестира 15 млрд. юана (2,1 млрд. долара) в две нови фабрики за батерии, за да увеличи производствения си капацитет с 34 ГВтч до около 100 ГВтч годишно.
В края на септември 2022 г. Ganfeng обяви голям проект в провинция Дзянси. Компанията ще изгради интегрирана база за добив на литий и производство на батерии за 30 млрд. юана (около 4,2 млрд. долара). Говори се за производствен капацитет от 30 ГВтч годишно за „нови видове литиево-йонни батерии“ и производствен капацитет от 7000 тона годишно за литиева суровина.
Турция става все по-желана дестинация за китайските компании в областта на новите технологии. През юли производителят на електромобили BYD подписа споразумение с турските власти за изграждането на завод на стойност 1 млрд. долара в западната част на страната. BYD е най-продаваната автомобилна компания в Китай и се нарежда на второ място по продажби на електромобили в света след Tesla.
Новият завод може да осигури на BYD по-лесен достъп до Европейския съюз (ЕС), с който Турция има митническо споразумение. По-рано тази година ЕС повиши митата върху вноса на китайски електромобили до 48%. Това означава, че BYD може да избегне въпросните мита, ако внася в блока произведени в Турция електрически модели.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа