Лоялните онлайн търговци инвестират сериозни средства, за да са в унисон с регулациите и директивите на ЕС, за да осигурят максимална защита на правата на потребителите и безопасност на продуктите, но изостават значително пред конкурентите си от чужбина. Това коментира председателят на Българската е-комерс асоциация Жанет Найденова в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Преди година европейските асоциации за онлайн търговията публикуват отворено писмо към институциите на ЕС да осигурят лоялна конкуренция и ефективно прилагане на законодателството спрямо всички доставчици, независимо от техния произход. Година по-късно, казва Найденова, напредък има, но проблемът остава при скоростта на действие на институциите, защото регулации сега ще дадат резултати в края на десетилетието.
„Нашият призив към надзорните органи е да имат еднакво отношение към всички онлайн търговци, независимо дали са в България и единния европейски пазар, или са извън ЕС и продават на негова територия, защото доставчиците извън ЕС имат около 40% предимство по отношение на цената пред тези на територията на свободния пазар“, каза Найденова.
Тя посочи, че за 6 години продажбите на китайските платформи са се удвоили и достигат до 500 млрд. евро в световен мащаб без да спазват голяма част от регулациите и изискванията за безопасност.
Тези платформи от трети страни поставят местните играчи в условия на нелоялна конкуренция. По думи на Найденова голям онлайн магазин у нас е глобен поради липса на ръководство на български, докато при търговците извън ЕС, които оперират у нас, няма нито едно ръководство на български.
Освен това, те не спазват регулациите за безопасност на продуктите и в същото време са субсидирани от държавата. Това означава, че те имат 40% предимство относно конкурентоспособността на цените, коментира Найденова.
Тъй като в ЕС изкисванията за качество на продуктите са най-високи в света това рефлектира и в техния стандарт.
„В Европа няма страх, че продуктът може да бъде небезопасен. Докато изследвания на ЕК, Великобритания и Greenpeace сочат, че част от стоките, предлагани в платформи от трети страни, имат в пъти повече количество на токсични вещества“, заяви гостът. Освен това голяма част от бързата мода, която идва от трети страни съдържа материали, които не позволяват на стоката да бъде рециклирана.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа