Южнокорейската LG Chem Ltd. и китайската Sinopec Group ще разработват съвместно материали за натриево-йонни батерии, които са представяни като една от най-обещаващите технологии от следващо поколение в сектора за съхранение на енергия, съобщава Bloomberg.
Производителят на батерии LG Chem заяви, че е подписал споразумение със Sinopec за разработване на катодни и анодни материали за натриево-йонни клетки.
Sinopec е най-големият производител на суров петрол в Китай, но подобно на много от своите конкуренти, компанията развива и бизнеси, свързани с други видове енергия.
Натриево-йонните клетки имат потенциал да намалят разходите за производство, тъй като суровините за тази технология са по-евтини в сравнение с тези при литиево-йонните батерии, които в момента доминират на пазара. Други възможни предимства включват по-голяма безопасност и повишена производителност при по-ниски температури.
Въпреки това, разпространението на натриевите батерии остава сравнително ограничено. Според BloombergNEF, технологията ще играе по-малка роля в съхранението на енергия, отколкото се очакваше досега, тъй като цените на желязо-фосфатните батерии намаляват.
Сътрудничеството ще помогне на LG Chem да разработи материали за батерии от следващо поколение „своевременно“, заяви заместник-председателят на концерна Шин Хак-чьол.
Двете компании планират да се насочат към глобалния пазар за системи за съхранение на енергия и електрически превозни средства, включително този в Китай. Очаква се страната да представлява над 90% от световното производство на натриево-йонни батерии до 2030 г.
Миналата година LG Chem подписа сделка с американския автомобилен концерн General Motors на стойност 18,6 млрд. долара за доставка на катодни материали. Споразумението задължава LG Chem да предостави повече от 500 хил. тона катодни материали на автомобилната компания, стартирайки от 2026 г. Материалите ще бъдат произведени в завода на южнокорейския концерн в Тенеси.


Иновация: Испания откри как да намали катастрофите
Парк-музей "Владислав Варненчик" отбелязва 581 години от Битката при Варна
Добрата новина: Откриха Стефани
Новa мода в туризма: Богаташи плащат, за да уловят, наберат и сготвят храната си
Новата реалност: Лайковете определят живота ни
Златото се консолидира, а криптото страда от липсата на ликвидност в САЩ
Европа иска край на войната в Украйна сега, а Америка сдържане на Русия
Джейми Даймън: Прегърнете AI
Български стартъп създаде система за бърза инспекция на пътища чрез дронове и AI
Британските политици трябва да внимават с „расовата карта“
Toyota съживява позабравена марка с приключенски офроудър
Червена разделителна лента намалява катастрофите
Шест ужасни коли с гениални хрумвания
Почина архитектът на трансформацията на Renault
Защо електрическите автомобили са по-скъпи за ремонт - не е само батерията
Румен Овчаров: Ако санкциите не бъдат отменени, оставаме без горива
5 ферментирали храни за силен имунитет
Икономист: Бюджет 2026 изглежда зле по много измерения
Обувки loafer са новият хит на сезона
Тръмп: Парите за здраве да се дадат на гражданите, вместо на застрахователите
преди 4 дни Без да съм задълбавал в технологията ама все пак сме синята планета поради наличието на вода, а комбинацията натрий и вода не ми звучи обещаващо. Технологията на Самсунг за твърдотелни батерии ми изглежда по обещаваща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар