Електрическите автомобили продължават да набират популярност по целия свят, а един от големите въпроси, пред които е изправена индустрията, е как най-добре да се използват батериите, захранващи тези превозни средства, след като експлоатационният им живот приключи. Това е въпрос, на който няма един верен отговор и затова през последните години се появиха редица стартъп компании, предлагащи различни алтернативни решения, пише The Drive.
Някои автомобилни производители също обмислят как да се справят с този проблем, а решението, върху което Toyota работи, обединява всички видове употребявани високоволтови батерии, независимо от химичния им състав и разграждането им, и ги включва във фабрична система за съхранение на енергия. Всъщност компанията току-що започна полеви тестове на едно приложение в завода на своя партньор Mazda в Хирошима.
Системата за съхранение на енергия Sweep взема регенерирани батерии от електрифицирани превозни средства – независимо дали автомобилите, които те задвижват, са изцяло електрически или хибридни – и ги свързва към електрическата мрежа. Логиката за управление на енергията, разработена от Toyota, следи и пренасочва енергийния поток за части от секундата, за да даде приоритет на здравите батерии и да заобиколи тези с по-ниска производителност.
Според списание Horizon системата Sweep използва повторно инверторите от електрифицирани автомобили, което елиминира нуждата от допълнителни преобразуватели и по този начин намалява разходите.
Кампусът на Mazda в Хирошима е относително самодостатъчен, тъй като разполага със собствени топлоелектрически и слънчеви електроцентрали. Това го прави идеално място за Toyota да инсталира Sweep и да реализира предимствата, които технологията предлага за японските автомобилни производители.
Енергийните съоръжения на Toyota и Mazda са „свързани чрез съответните системи за управление на енергията“. Системата за съхранение ще се използва за регулиране на предлагането и търсенето на енергия от възобновяеми източници, които зависят от времето, допринасяйки за въглеродна неутралност.
Toyota и японската енергийна компания JERA пуснаха първата система Sweep през 2022 г., свързвайки я с електрическата мрежа на оператора Chubu Electric Power Grid. Според Interesting Engineering „системата е постигнала пикова мощност от 485 kW и е съхранила 1260 kWh, достатъчно за захранване на над 1200 домакинства за един час“.
Фактът, че системата, както е проектирана, може да толерира използвани батерии с различно качество и химичен състав, я прави гъвкава. А гъвкавостта в този случай означава практичност, което е от решаващо значение за усвояването на рециклирането под каквато и да е форма, заключва The Drive.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа