Докато много страни по света се насочват към постигане на целите за по-устойчиво бъдеще, големите икономики също приемат и насърчават налагането на електрическите превозни средства в опит да намалят въглеродните емисии от своите автопаркове, доминирани от двигателя с вътрешно горене. Те планират да помогнат на транспортния и енергийния сектор да дадат своя принос към ограничаването на глобалното затопляне под 2 градуса по Целзий.
Един от ключовите фактори за реализирането на тази амбиция е никелът. За разлика от други метали с важна роля в производство батерии,, като кобалта и лития, никелът е уникален с това, че не се ръководи основно от международното търсене на батерии. Около 70% от световното производство на никел се консумира от сектора на неръждаемата стомана, докато батериите заемат скромните 5%, пише S&P Global.
S&P Global Market Intelligence прогнозира световното потребление на никел да се възстанови на годишна база поради разширяването на капацитета при неръждаемата стомана в Китай и Индонезия. Очаква се търсенето извън Китай да бъде основният двигател на световния растеж по отношение на производствения обем на никела през 2022 г., а световното потребление на метала се очаква да нараства с годишен темп от около 7% между 2020 г. и 2025 г.
От S&P Global прогнозират търсенето на никел от сектора на батериите също да се увеличава, като до края на десетилетието потреблението на метала в сектора ще нарасне с близо 35 на сто.
Въпреки че предлагането на никел като суровина остава изобилно, производството на богати на никел катоди за литиево-йонни батерии е по-комплексно, тъй като при тези елементи чистотата на никела трябва да достига 99,8%. Суровината за производството му тук е никелов сулфат, докато при обработката на стомана се използва никелов чугун и латеритни скали, богати на желязо и алуминий, които обаче не са подходящи за батериите.
Опасенията около наличието на доставки на висококачествен никел за постигане на целите за устойчивост на правителствата и производителите на оригинално оборудване нарастват от известно време. Тази година в индустрията се появиха нови разработки и решения, тъй като пазарът се адаптира към нарастващото търсене на метали за електромобилни батерии.
никел
Ролята на никела на фона на „зелената“ революция
Налице е значително увеличение в броя на потребителите, които инвестират в електрически превозни средства. През 2020 г. 75% от продажбите на новите превозни средства в Осло, Норвегия, представляват електромобили съществена промяна спрямо 2010 г., когато 75% от тези продажби принадлежат на дизеловите автомобили.
Шънджън, Китай, е първият град в света, който електрифицира напълно своята мрежа от автобусен градски транспорт през 2017 г.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
преди 3 години Без паника, Големия Бял Вожд в Голямата Бяла Къща има грижата за всичко! Само трябва да вярвате в евроатлантическото бъдеще! отговор Сигнализирай за неуместен коментар