Повече от 550 международни компании, много от които от Европа, продължават да работят с Русия въпреки силния обществен натиск след началото на войната в Украйна, сочи анализ на Университета в Йейл, цитиран от Euronews. Нещо повече, много от тези компании, които са големи европейски брандове (Benetton, Clarins, La Coste, Siemens Healthineers и Phillips), продължават да вършат "бизнеса си обичайно".
Подобно е положението и с някои големи фирми от САЩ като Tom Ford и Tupperware, китайските Alibaba, Tencent и ZTE, а авикомпаниите Emirates Airlines, Egyptair, Qatar Airways, Air Serbia и Turkish Airlines продължават да извършват полети от и за Русия.
Анализаторите са съставили списък с 1389 компании от целия свят. От тях 223 не са променили бизнес методите си отпреди войната и сред тях най-много са германските компании, изчислява европейското издание Politico. 162 компании са замразили дейността си, но все още имат отношение към руския пазар, или групата на "купуващите време", а 170 са спрели своите основни дейности, но запазват своите по-незначителни операции.
493 компании временно са спрели всички или почти всички операции в Русия, но могат да се завърнат. Само 341 компании са преустановили тотално своите дейности в Русия. Сред тях са Ford, Renault, McDonald's, Ikea и Shell.
McDonalds е една от компаниите, които напълно се изтеглиха от Русия, продавайки бизнеса си. Снимка: Bloomberg
Сред "купуващите време" са водещи компании като AstraZeneca, Bayer, Barilla и други големи брандове от страни от Г-7 и ЕС. В тази категория попадат и няколко енергийни компании като френските Engie и TotalEnergies, нидерландската банка ING, както и хранителните гиганти Nestle и Unilever, веригата Subway.
Според Euronews 550-те компании, които запазват своите операции или просто намаляват до някаква степен присъствието си в Русия, рискуват единството на Запада по отношение на войната в Украйна. Западните държави от месеци търсят начини да намалят приходите в руския бюджет, които Кремъл използва за финансиране на войната.
Говорител на Европейската комисия коментира по повод анализа, че санкциите сами по себе си не задължават европейския бизнес да напусне Русия. Много от компаниите са го направили по собствена воля. "Не е задължително тези, които остават, непременно да нарушават санкциите на ЕС, доколкото работят в сектор, който не е под ограничения", допълват още от ЕК.
Този списък повдига въпроса докато световните политически лидери демонстрират единство с Украйна, колко дълго бизнесът може да изолира Москва и да намери нови пазари, особено в сферата на енергетиката, металите и храните, пише в заключение Politico.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
преди 2 години До: zelka007Смешен или не, е за предпочитане пред никакъв. А колко ще и струва (защото, и много други автомобилни фирми напуснаха Русия) да изгради ниви мощности навън и да се бори на намалял и обеднял поради недалновидност и скудоумие остатъчен пазар? ЦЯЛА европа обеднява, как ще И продават дори за същите пари и за сравнима печалба? ТОВА запита ли се, Зелков?- Не личи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: wart... къф пазар е тва ве смешен ... :))) ... 4-5 големи града , всичко друго е леш ... 140млн друг път ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години средства--камиони за нуждите на Немската армия. След капитулацията на Германия Френското правителство е арестовал собственика на завода като съучастник подкрепящ нацистките окупатори и като изменник на Родината конфискувал завода Рено а собственика е изпратен в затвора. Преди да умре последните му думи били---Какво стана с завода ми работи ли в момента. Ако чуй сега това,че Рено е напуснал такъв огромен пазар още веднъж ще се преобърне в гроба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Мнозина помнят как един от първите фирми които напуснаха Русия беше Рено загубите й бяха повече от 2.3 милиарда Евро като загубиха 150 милионен пазар?- което не е нормално. Очакваха изкуфелият престъпник Байдън да ги похвали когато този престъпник не помни това което е казал преди 20 минути.Предателството е присъщ за Рено когато Немците окупирали Франция---Рено не спрял производството си като сътрудничил с нацистите. Само за Източният фронт са произвели повече от 250 хиляди товарни превозни сре отговор Сигнализирай за неуместен коментар