Започналата търговска война с наложените мита от президента на САЩ ще повиши крайните цени на засегнатите продукти, а електромобилите са сред тях. Продажбите ще намалеят, а това ще доведе до по-ниски приходи в бюджета и ще удължи агонията на местните производители, които не могат да се конкурират като качество. На фона на слабите продажби на електромобилите в САЩ, такова действие е безумие, коментира Илия Левков, председател на Индустриален клъстер "Електромобили", в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Според него това е изключително недалновидна политика.
Левков посочи, че Европа не може да защити автомобилната си индустрия чрез налагане на мита, защото подобен ход само ще увеличи крайните цени на продукта и ще намали потреблението. Вместо това Европа трябва да подражава на Китай и да предприеме същите мерки като Пекин в помощ на сектора, като стимулира местните компании да правят по-добри продукти. "Тук полята на Европейската комисия е да махне остарялото ограничение - т. нар. държавна помощ. Това би било много по-добър вариант, отколкото повишаването на митата. Повишаването на митата води до обедняването на целия Европейски съюз", категоричен е той.
Гостът припомни последните данни, според които продажбите на електромобили в Европа се увеличават с 37% от началото на годината и може да се очаква да има постоянен ръст в бъдеще. Електрическата мобилност няма алтернатива като коефициент на полезно действие и положителни здравни ефекти, а вече се вижда, че субсидиите за покупка на електромобили не са решаващи за потребителите, отбеляза събеседникът.
Що се отнася до засилената реторика срещу Зелената сделка, гостът не смята, че ще се отрази на пазара на електромобили. По думите му Европа е осъзнала, че избърва със заложените цели в Зелената сделка и особено насилственото ѝ налагане върху индустрията. Зелената сделка ще продължи, но има нужда от по-голямо обществено обсъждане, за да не получат отрицателни ефекти. "Надявам се да не правим крачка назад - да не даваме глътка живот на замърсяващите двигатели с вътрешно горене при условие, че вече имаме технологични решения и на всеки три-шест месеца се появяват нови", каза събеседникът.
По думите му влиянието на природните ресурси на Украйна върху пазара на електромобили не може да бъде особено голямо, дори ако се сключи сделката между Киев и Вашингтон. "Не само Украйна притежава нужните полезни изкопаеми, но вероятно САЩ се опитват да изградят вид защита срещу хватката на Китай върху редкоземните метали, които се използват в производството на електромобили", каза Левков.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"