IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Pernod Ricard залага на дигиталния си тласък, за да засили растежа

Компанията за спиртни напитки цели годишен ръст на органичните продажби в горния края на диапазона от 4-7% в средносрочен план

12:37 | 08.06.22 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: unsplash.com</em></p>

Снимка: unsplash.com

Френската група за алкохолни напитки Pernod Ricard заяви в сряда, че залага на портфолиото си от марки от висок клас и нарастващата употреба на данни за по-добро прогнозиране на навиците на потребителите и фина настройка на цените, за да ускори ръста на продажбите в средносрочен план, съобщава Ройтерс.

Втората по големина група за спиртни напитки в света след Diageo заяви, че ще цели годишен ръст на органичните продажби в горния края на диапазона от 4-7% в средносрочен план.

Pernod, чиито браднове включват коняка Martell, шампанското Mumm и водката Absolut, повтори, че цели да повишава маржа на оперативната си печалба с 50-60 базисни пункта годишно, стига да успее да постигне годишен ръст на органичните продажби от 4-7%.

Ценообразуването би било ключово, допълнително подсилено от използването на данни, с които да се прогнозират навиците на потребителите и тенденциите в индустрията, казват от компанията.

Pernod Ricard се ангажира и да подобри оперативната ефективност и да запази разходите за реклама на ниво от 16% от продажбите.

Компанията ще проведе Ден на капиталовите пазари по-късно в сряда, на който ще представи подробно стратегията си и цифровата трансформация.

Финансовите цели, представени в сряда, до голяма степен се възприемат като продължение на предишни амбиции съгласно тригодишния план „Трансформация и ускорение“, стартиран през 2018 г.

След новината акциите на Pernod поевтиняха с 1% до 179 евро на акция.

Компанията не вдигна летвата твърде високо, което оставя пространство да постигне по-добри резултати, ако растежът се случва по-бързо, както и да намали риска от разочарование, ако растежът се окаже по-бавен“, казват анализаторите на Jefferies в свой коментар.

Анализатори на JP Morgan обаче отбелязват: „Смятаме, че засега приемствеността на финансовите цели предлага успокояващо послание на фона на волатилен пазар и инвеститорски настроения, които някак станаха предпазливи към алкохолните напитки“.

 

Последна актуализация: 12:38 | 08.06.22 г.
Още от Компании виж още
Специални проекти виж още

Коментари

Добави коментар
Финанси виж още