IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бъдещият шеф на Starbucks иска да внесе потребителско разбиране в света на кафето

Най-голямата верига за кафе в света преработва бизнес модела си, като се фокусира върху кафенетата и мобилните доставки

12:30 | 03.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Бъдещият шеф на Starbucks иска да внесе потребителско разбиране в света на кафето

Лаксман Нарасимхан може и да няма опит в управлението на кафенета, но напускащият главен изпълнителен директор на британската група за пакетирани стоки Reckitt ще придобие представа за променящите се навици на потребителите, когато поеме ръководството на Starbucks, пише в свой анализ Ройтерс. 

В Reckitt, производителя на таблетките за гърло Strepsils и почистващия препарат за подове Dettol, 55-годишният Нарасимхан оглави мащабна, но незавършена корпоративна промяна, като същевременно усъвършенства отношенията си с търговци на дребно, вариращи от Walmart до Tesco, предава .

Когато се присъедини към Starbucks през октомври, Нарасимхан ще трябва да адаптира фокуса си към обслужването на милионите хора, които влизат в около 32 000 магазина на веригата за кафе всеки ден.

Но неговият опит, включително няколкомесечният му престой като главен търговски директор на PepsiCo през 2019 г., би трябвало да осигури плавен преход към Starbucks, смятат анализаторите.

„Не мисля, че той е имал съществена експозиция в бизнеса с директни доставки до потребителите или в управлението на търговски мрежи", казва анализаторът на Credit Suisse Еймън Фери.

„Той няма пряк опит в областта на кафето, така че може да поставите това под въпрос. Той обаче има дълбоко разбиране за потребителя и това е много по-важно", добавя Фери. 

Starbucks идентифицира Нарасимхан като потенциален наследник на Джонсън преди повече от година, докато разработваше стратегия за бъдещето на веригата кафенета и оценяваше вътрешнофирмни и външни кандидати, твърдят запознати източници.

Нарасимхан наследява временно изпълняващия длъжността главен изпълнителен директор Хауърд Шулц, който се присъедини към веригата за трети път, след като предишният главен изпълнителен директор Кевин Джонсън се пенсионира тази пролет.

Най-голямата верига за кафе в света преработва бизнес модела си, като се фокусира върху кафенетата и мобилните доставки, като същевременно се сблъсква с по-високи разходи за съставки и работна ръка. 

Базираната в Сиатъл Starbucks е изправена и пред стремеж за създаване на профсъюзи, като повече от 200 от магазините й в САЩ са се обединили в профсъюзи през изминалата година, а персоналът настоява за подобряване на придобивките и заплатите. Най-голямата верига за кафе в света Starbucks преработва бизнес модела си, като се фокусира върху кафенетата и мобилните доставки, като същевременно се сблъсква с по-високи разходи за съставки и работна ръка. Снимка: Bloomberg LP  Най-голямата верига за кафе в света Starbucks преработва бизнес модела си, като се фокусира върху кафенетата и мобилните доставки, като същевременно се сблъсква с по-високи разходи за съставки и работна ръка. Снимка: Bloomberg LP 

Нарасимхан, който също така е прекарал почти две десетилетия в консултантската и добре позната компания за преструктуриране McKinsey & Co, ще има на разположение шест месеца след постъпването си, за да се запознае с бизнеса, преди да поеме кормилото като главен изпълнителен директор на Starbucks през април 2023 г.

В Starbucks Нарасимхан ще контролира план за „преосмисляне", който според компанията включва изплащане на по-добри заплати на баристите, подобряване на благосъстоянието на служителите и обслужването на клиентите и преосмисляне на магазините.

Досегашната му работа в Reckitt подсказва, че той е готов да взема болезнени решения на ранен етап.

Скоро след като стана главен изпълнителен директор на Reckitt през 2019 г., той възложи стратегически преглед, като обеща да похарчи 2,3 млрд. долара за три години, за да я "подмлади".

В началото на плана Reckitt намали маржовете си, за да финансира нови инвестиции и да се преориентира към марките за хигиена, здраве и хранене. Този подход в крайна сметка се оказа популярен сред акционерите.

„При Лаксман Reckitt има новопридобита увереност - инвеститорите изглежда са убедени, че всичко върви в правилната посока", каза анализаторът на Bernstein Бруно Монтейн.

„Той излъчва увереност", добавя Монтейн.

А за Reckitt напускането на Нарасимхан оставя голяма празнина.   В Starbucks Нарасимхан ще контролира план за „преосмисляне". Снимка: Bloomberg LP В Starbucks Нарасимхан ще контролира план за „преосмисляне". Снимка: Bloomberg LP

Засега дългогодишният член на борда на директорите на Reckitt и бивш шеф на British American Tobacco (BAT) Никандро Дюранте ще ръководи производителя на почистващия препарат за повърхности Lysol и презервативите Durex.

„Когато Лаксман ясно изрази намерението си... те прецениха, че е най-добре да се действа бързо", казва Патриша О'Хейър, глобален ръководител на отдел "Комуникации и правителствени въпроси" в Reckitt. Тя отбеляза, че Дюранте е ръководил BAT, по-голяма компания, по време на нейната собствена трансформация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още