Общата нетна стойност на подкрепата на Kaufland към българските земеделци за 2022 г. надвишава 32 млн. лв, като в последните 4 години делът на родните плодове и зеленчуци във веригата нараства повече от два пъти. През изминалата година от магазинната мрежа на ритейлъра са продадени над 25 млн. бр./кг плодове и зеленчуци. Плановете на компанията за 2023 г. включват разширяване на дела на на българската продукция във веригата с 30%, както и въвеждане на редица мерки за повишаване на партньорствата в сектора. С подкрепата си към българските производители ритейлърът се нарежда на една от водещите позиции по цялостно икономическо и социално въздействие*.
„2023 г. ще е Българската година в Kaufland. Фокусът ни ще бъде насочен към българските производители и тяхната продукция. Предстои да разширим партньорствата си, да увеличим значително броя на договорите за предварително изкупуване, както и количеството на българските стоки в магазините си, като включително удвоим и броя на плодовете и зеленчуците от собствената ни марка „Брей!“. Наред с всичко останало планираме да реализираме и няколко важни инициативи, насочени изцяло към българските производители, които имат желание да работят с нас“, обяви Иван Чернев, изпълнителен директор на Kaufland България.
Сред инициативите, които предстои да бъдат реализирани през 2023 г. от Kaufland България в полза на българските производители, са разкриване на директна телефонна линия за консултации и специализирано агрообучение.
В самото начало на следващата година Kaufland България ще отвори специална телефонна линия за консултиране на български производители, които имат желание да установят партньорство с компанията. На нея всеки работен ден те ще могат да се обаждат, за да получат отговори на всички въпроси, свързани със задължителните условия и стандартите, на които трябва да отговаря продукцията им, за да намери мястото в мрежата на Kaufland.
През март 2023 г. предстои и първото издание на Kaufland Агро Академия. Събитието ще е насочено изцяло към родни земеделски производители. Предвидено е то да се превърне в еднодневен обучителен форум, на който ритейл компанията ще представи трендове, практики и изисквания на бизнеса с бързооборотни стоки. В рамките на форума ще бъдат представени и възможностите за договорно изкупуване на продукцията, което гарантира както качеството ѝ, така и нейната последваща реализация в хипермаркетите на ритейлъра.
През изминалата 2022 г. Kaufland България има сключени договори за производство с 25 родни земеделски производители. Всички те са сертифицирани по програмата Global G.A.P. - независима световна система за добри земеделски практики, която гарантира, че производството на плодове и зеленчуци отговаря на добри практики за хигиена (вкл. използване на пестициди и торове), както и на такива за опазване на околната среда и безопасност на работа.
* По данни от доклад на ©denkstatt едно работно място в Kaufland поддържа близо 4 други в българската икономика, а всеки 100 лева, похарчени във веригата, създават нетна положителна стойност за българската икономика и общество в размер на допълнителни 62 лева.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри