IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

AB InBev отчете скок на печалбата, но и сериозен спад на продажбите в Китай

По-скъпите марки като Corona и Michelob Ultra са помогнали на компанията да увеличи приходите си до исторически връх

15:06 | 26.02.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Биреният гигант Anheuser-Busch InBev отчете в сряда печалба за четвъртото тримесечие над прогнозите, макар че забавянето на китайския пазар на бира е довело до спад на обемите, съобщава Ройтерс.

По-скъпите марки като Corona и Michelob Ultra са помогнали на AB InBev да увеличи приходите си до исторически връх. Най-големият производител на бира в света заяви, че управлението на разходите е довело и до увеличаване на маржа, а това от своя страна – до ръст на тримесечната печалба с 10,1% спрямо прогнозите на анализаторите за 7,7%.

Компанията отбеляза добър растеж в Централна и Южна Америка, Европа и Северна Америка, спечелвайки пазарен дял на ключовия американски пазар, където през последните години потребителите бойкотират основната марка Bud Light.

Това бележи „изключително стабилен“ край на годината за пивоварната, заяви Лорънс Уайът, анализатор в Barclays, добавяйки, че по-ниските обеми поради слабото търсене в Китай и Аржентина не бива да отнемат от блясъка на приходите.

Спадът от 19% на обемите в Китай обаче вероятно ще разтревожи някои инвеститори. Анализаторите смятат, че пивоварната реализира около една пета от продажбите си в региона, където слабата икономика е засегнала търсенето на портфолиото от по-скъпи марки на AB InBev.

В Аржентина, където високата инфлация е намалила търсенето, обемите в проценти са се свили с 1,9%, което е по-лошо от очакванията на анализаторите.

Резултатите на AB InBev излизат на фона на високите резултати на конкурента Heineken. Акциите на пивоварната компания №2 отбелязаха най-големия си еднодневен ръст от 1989 г. насам по-рано този месец, след като годишните ѝ печалба, приходи и обеми надминаха очакванията и тя прогнозира по-нататъшен силен растеж през тази година.

Carlsberg също отчете по-висок от очаквания ръст на печалбата за 2025 г. през февруари.

AB InBev прогнозира по-нататъшно увеличение на органичната оперативна печалба между 4% и 8% през 2025 г., което засилва оптимизма в сектора.

Компанията също така намали нивата на дълга повече от очакваното – напредък, който ще бъде приветстван, след като високите задължения навредиха на способността на AB InBev да връща парични средства на акционерите през последното десетилетие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:06 | 26.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още