Remy Cointreau оттегли дългосрочната си прогноза за продажбите, обвинявайки за това политиките за митата на САЩ и Китай и бавното възстановяване на американския пазар, пише Bloomberg.
Производителят на коняк Remy Martin, който миналия месец назначи нов главен изпълнителен директор, отмени целите си за финансовата 2029-2030 г. За тази година компанията прогнозира връщане на органичния растеж на приходите от продажбите към среден едноцифрен темп, въпреки че резултатът ще зависи от митата.
Цената на акциите на Remy се повиши с 4,4% на борсата в Париж, справяйки се с по-ранните спадове, след като инвеститорите бяха окуражени от признаци, че най-лошото може би е отминало в САЩ, където компанията беше засегната от постоянно намаляване на запасите след бума по време на пандемията. Стойността на книжата обаче все още е с 43% надолу за последната година.
„Последните ни резултати сякаш подсказват, че най-накрая сме достигнали дъното и вярваме, че тази трудна фаза вече е зад гърба ни“, каза оттеглящият се главен изпълнителен директор Ерик Валат при представянето на финансовия отчет.
Въпреки това Remy и конкуренти като Pernod Ricard са изправени пред допълнителни предизвикателства, които включват спирането на безмитните канали за продажби в Китай и перспективата за увеличаване на търговските мита в САЩ. Органичната оперативна печалба на гиганта е спаднала с около 31% през годината, приключила през март, съобщи базираната в Париж компания.
Remy прогнозира, че потенциалното увеличение на митата в САЩ и Китай би имало максимално въздействие от 100 млн. евро върху текущата оперативна печалба за тази финансова година. Компанията заяви, че може да смекчи това с 35%, намалявайки потенциалния удар по печалбата до най-много 65 млрд. евро.
Като се изключат евентуални увеличения на митата на ключовите пазари, Remy очаква настоящата ѝ оперативна печалба да се увеличи с поне висок едноцифрен процент. Компанията е намалила разходите си, включително съкрати работната си сила с 9% спрямо финансовата 2022-2023 г., според Валат.
Remy планира да се върне към висок едноцифрен ръст на приходите от продажби до 2029-2030 г. – цел, която първоначално си постави преди пет години. Решението да се откаже от целта съвпада с пристигането на 59-годишния Франк Марили, бивш директор на Chanel, който поема поста главен изпълнителен директор по-късно този месец и ще представи собствена стратегия, обяви компанията.
Оттеглянето на целта не би трябвало да е изненада, коментира анализаторът на Jefferies Едуард Мънди в бележка.
Назначаването на Марили се случва, след като през април Валат заяви, че ще се оттегли това лято след бурен период начело на гиганта.
Марили е търговски съветник на френското правителство и анализаторите казват, че тази роля може да му помогне да се ориентира в преговорите с Китай относно антидъмпинговото разследване.


Все повече шофьори минават на регенерирани гуми
Спипаха мъж с дрога във Варна
Кои са автомобилите с най-комфортни седалки
Излъчиха шампионите по футбол и волейбол в Общинските ученически игри във Варна
Практично: Как да спасим колата от кражба с подръчни средства
Защо продажбата на F-35 на Саудитска Арабия е толкова противоречив въпрос?
Китайски еврооблигации за милиарди бяха презаписани над 26 пъти
Джеф Безос пренася своя характерен управленски стил в AI стартъп за $6 млрд.
Ник Клег: Трябва да разплетем бъркотията в AI на предишните ЕК, ЕП
Ник Клег: От AI компаниите трябва да се изисква повече прозрачност
Първото AMG, напълно независимо от Mercedes, няма да има ДВГ
Hyundai показа конкурент на Land Cruiser
Малък китайски SUV е новото оръжие на Stellantis в Европа
Регенерираните гуми набират популярност. По-евтини, но дали са безопасни?
Полицаи от Варна преследваха 100 километра пиян шофьор
Зодиите, които озаряват стаята с присъствието си
10 храни, които помагат в борбата с възпаленията
Какво научава оръжейната индустрия на НАТО от бойните полета в Украйна
Един от „кръстниците“ на AI: Компаниите са поели в грешна посока