Приходите от продажби и печалбата на Starbucks се понижават повече от очакваното, което сигнализира, че планът за съживяване на растежа чрез ускоряване на обслужването и подобряване на приветливостта на кафенетата все още не е дал резултати, пише Bloomberg.
Сравнимите продажби се свиват с 2% през третото фискално тримесечие, докато анализатори, анкетирани от Bloomberg, прогнозираха спад от 1,5%. Печалбата, като се изключат някои елементи, достига 50 цента на акция, доста под средната прогноза за 65 цента.
Starbucks се опитва да се завърне към успеха след нехарактерната серия от спадове в продажбите в обектите, отворени от поне 12 месеца, през последната година и половина. Главният изпълнителен директор Брайън Никол, който пое ръководството през септември, залага, че може да даде тласне нагоре американския бизнес, като намали времето за чакане, обнови менюто и преустрои обектите, за да върне местата за сядане.
Въпреки че анализаторите и инвеститорите като цяло приветстваха промените, те са предпазливи както относно сроковете, така и относно цената. При представянето на отчета Никол посочва, че усилията за обрат на бизнеса „изпреварват графика“ и обеща да отприщи „вълна от иновации през 2026 г.“. Той добавя, че Starbucks свива разходите за изграждане на магазини с 30%, и наблюдава напредък, свързан с новата програма за добавяне на повече персонал в обектите, подобряване на обслужването на клиентите и приоритизиране на поръчките в магазина и от колата.
Целта на Никол е да върне уютната атмосфера и персоналния щрих, които някога характеризираха кафенетата на Starbucks. Компанията обяви, че планира през следващата фискална година да прекрати формата, който предвижда само вземане на поръчки, направени през мобилни устройства, тъй като на тези места им липсва топлината на традиционните обекти.
Цената на акциите нарасна с 5,2% по време на следборсовата търговия в Ню Йорк, след като инвеститорите се фокусираха върху добрите новини от отчета, включително първия ръст на продажбите в Китай от края на 2023 г. От началото на годината стойността на книжата нараства обаче с по-малко от 2%, като изостава от индекса S&P 500.
Starbucks обмисля продажбата на дял от бизнеса си в Китай, съобщи по-рано Bloomberg News. При разговора си с анализаторите сега Никол казва, че повече от 20 страни са заинтересовани, а компанията иска да запази „значителен“ дял в бизнеса.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа