IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Планът за съживяване на бизнеса на Starbucks още не дава плодове

Компанията записа по-голям спад на приходите и печалбата от очакваното

23:01 | 30.07.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Приходите от продажби и печалбата на Starbucks се понижават повече от очакваното, което сигнализира, че планът за съживяване на растежа чрез ускоряване на обслужването и подобряване на приветливостта на кафенетата все още не е дал резултати, пише Bloomberg.

Сравнимите продажби се свиват с 2% през третото фискално тримесечие, докато анализатори, анкетирани от Bloomberg, прогнозираха спад от 1,5%. Печалбата, като се изключат някои елементи, достига 50 цента на акция, доста под средната прогноза за 65 цента.

Starbucks се опитва да се завърне към успеха след нехарактерната серия от спадове в продажбите в обектите, отворени от поне 12 месеца, през последната година и половина. Главният изпълнителен директор Брайън Никол, който пое ръководството през септември, залага, че може да даде тласне нагоре американския бизнес, като намали времето за чакане, обнови менюто и преустрои обектите, за да върне местата за сядане.

Въпреки че анализаторите и инвеститорите като цяло приветстваха промените, те са предпазливи както относно сроковете, така и относно цената. При представянето на отчета Никол посочва, че усилията за обрат на бизнеса „изпреварват графика“ и обеща да отприщи „вълна от иновации през 2026 г.“. Той добавя, че Starbucks свива разходите за изграждане на магазини с 30%, и наблюдава напредък, свързан с новата програма за добавяне на повече персонал в обектите, подобряване на обслужването на клиентите и приоритизиране на поръчките в магазина и от колата.

Целта на Никол е да върне уютната атмосфера и персоналния щрих, които някога характеризираха кафенетата на Starbucks. Компанията обяви, че планира през следващата фискална година да прекрати формата, който предвижда само вземане на поръчки, направени през мобилни устройства, тъй като на тези места им липсва топлината на традиционните обекти.

Цената на акциите нарасна с 5,2% по време на следборсовата търговия в Ню Йорк, след като инвеститорите се фокусираха върху добрите новини от отчета, включително първия ръст на продажбите в Китай от края на 2023 г. От началото на годината стойността на книжата нараства обаче с по-малко от 2%, като изостава от индекса S&P 500.

Starbucks обмисля продажбата на дял от бизнеса си в Китай, съобщи по-рано Bloomberg News. При разговора си с анализаторите сега Никол казва, че повече от 20 страни са заинтересовани, а компанията иска да запази „значителен“ дял в бизнеса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:01 | 30.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още