IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

AB InBev обяви обратно изкупуване на акции за 6 млрд. долара, докато обемите ѝ спадат

Третото тримесечие на компанията беше белязано от трудности

14:07 | 30.10.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Anheuser-Busch InBev започна програма за обратно изкупуване на акции на стойност 6 млрд. долара, въпреки че имаше трудно трето тримесечие, белязано от по-ниски от очакваното продажби на бира, пише Bloomberg.

Пивоварната, която стои зад марките Budweiser и Stella Artois, заяви, че обратното изкупуване ще бъде осъществено през следващите 24 месеца, като надхвърли по-ранните прогнози на анализаторите за изкупуване на стойнсот от 2 до 3 млрд. долара.

Органичните обеми са се свили с 3,7 на сто през тримесечието, засегнати от слабото търсене в Китай и необичайно лошото време за сезона в Бразилия, а приходите в Европа също леко са намалели. Ръстът е бил по-силен в Колумбия, където компанията се радва на рекордно високи обеми.

Коригираната печалба преди лихви, данъци, амортизация и обезценка – мярка за оперативната печалба – се е повишила леко, тъй като мерките за контрол на разходите са противодействали на въздействието на валутните колебания.

Компанията ще изкупи и непогасени облигации за приблизително 2 млрд. долара.

Най-новата програма за обратно изкупуване би трябвало да бъде добре приета и се очаква да увеличи печалбата на акция с около 1%, според Jefferies.

Пивоварните в Китай са изправени пред постоянни предизвикателства, тъй като спадът в хотелиерството и забавянето на потребителските разходи измениха навиците за пиене към консумация у дома, а не в барове. Политиките на страната срещу екстравагантността, насочени към ограничаване на разточителните разходи от страна на длъжностните лица на фона на икономическите трудности, допълнително натежаха на индустрията.

Бразилия, дом на марки на AB InBev като Brahma и Skol, остава слабо място за пивоварите, отразявайки по-широките глобални предизвикателства.

Потребителите по света ограничават разходите си на фона на засилващите се опасения относно митата и инфлацията, което води до трудни условия за производителите на алкохолни напитки на почти всички пазари. По-рано Heineken сви прогнозата си за печалбата, след като записа по-слаб растеж в Бразилия и САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:07 | 30.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още