Около 70% от жълтите павета по пътните платна в участъка на бул.“Цар Освободител“ между бул.“Васил Левски“ и ул. “15-ти ноември“ са пренаредени. Дейностите се контролират постоянно от надзора и от страна на общината. Днес проверка на работата на обекта извършиха кметът на София Йорданка Фандъкова и зам.-кметът по строителство инж. Ангел Джоргов, съобщава пресцентърът на Столична община.
Най-важното е спазването на технологията на изпълнение, каза Фандъкова. Извършва се уплътняване на фугите и се полива с вода. Правят се изпитания на материалите и зърнометрията, допълни Джоргов. Строителят също трябва да упражнява контрол на работата, посочи още той.
Очаква се до около три седмици да бъдат пренаредени и оставащата част от жълтите павета. Пренареждането на участъка от бул. „Цар Освободител“ е за сметка на фирмата изпълнител „Трейс Груп“. Цената на пренареждането на жълтите павета е 206 хил. лв., като до момента Столична община не приема дейността и не извършва плащания.
Пренареждането започна, след като промените в технологията бяха одобрени от Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН). Новата технология на подреждане на жълтите павета беше изработена от експертна група, в която участваха преподаватели от Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) и Минно-геоложкия университет (МГУ), инженери и строители.
До ремонта на ремонта се стигна след разместване на жълтия паваж в участъци от пътните платна на бул. „Цар Освободител“ пред сградата на парламента. Обектът е част от основния ремонт на карето между бул. „Цар Освободител“, ул. „Московска“, бул. „В. Левски“ и ул. „Г. С. Раковски“, който е в процес на изпълнение.
Жълтите павета, които са положени в центъра на София в началото на ХХ век, са обявени за единична урбанистична и архитектурно-строителна културна ценност през 2016 г. със заповед на министъра на културата по предложение на кмета на Столичната община и решение на Столичен общински съвет.
Джоргов коментира още днес, че целта е до първия учебен ден да се облекчи движението в по-голямата част от строителните обекти в София. Очаква се да приключи работата по трамвайния път в „Княжево“, да бъде отворен за движение стесненият участък на бул. “Цар Борис Трети“ и бул. “Овча купел“, както и участъкът на бул. “Филип Кутев“ при бул. “Г.М. Димитров“ и бул. “Симеоновско шосе“.
Преди 15 септември ще завърши работата по ул. “Чепинско шосе“ и ул. “Езерата“, където около 10 км от двете улици в район „Нови Искър“ и „Кремиковци“ се обновяват изцяло. Работи се и по текущите ремонти в различни квартали на града, като целта също е работата да приключи преди 15 септември, за да бъде облекчено движението в града, каза още Джоргов.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари