Фондовите борси в Азиатско-Тихоокеанския регион завършиха търговската сесия във вторник без единна посока, докато инвеститорите преценяваха данните за икономическия растеж на Китай и се подготвяха за заседанието на Японската централна банка (ЯЦБ) по-късно тази седмица.
Хонконгският бенчмарк Hang Seng отписа 0,78% от стойността си, падайки до 21 577,64 пункта.
В континентален Китай измерителят Shanghai Composite намаля с 0,1% до 3224,24 пункта, докато показателят Shenzhen Component нарасна с 0,12% до 11 800,55 пункта.
Официалната статистика показа, че икономическият растеж на Китай през 2022 г. се е забавил до едно от най-ниските си равнища от близо половин век насам, след като четвъртото тримесечие на годината бе белязано от строги противоепидемични мерки и спад на имотния пазар.
Японският индекс Nikkei 225 се покачи с 1,23% до 26 138,68 пункта, а показателят Topix - с 0,88% до 1902,89 пункта.
В Южна Корея бенчмаркът Kospi се понижи с 0,85% до 2379,39 пункта, а индексът Kosdaq – с процент до 709,71 пункта.
Австралийският измерител S&P/ASX 200 записа лек спад от 0,03% до ниво от 7386,3 пункта. Данните по-рано през деня показаха, че потребителските нагласи в Австралия се подобряват за втори пореден месец през януари.
Пазарите са в очакване на първото за годината заседание на ЯЦБ, което предстои да се състои в сряда (18 януари).
Въпреки че 42 от 43 икономисти в анкета на Bloomberg очакват банката да запази параметрите по паричната политика непроменени, много посочват, че не може да се изключи и възможността от някакви действия. Причина за колебанието е предколедната изненада на ЯЦБ от миналия месец, когато на 20 декември регулаторът изненада пазарите и увеличи тавана за доходността по 10-годишните държавни ценни книжа (ДКЦ) до 0,5%.
На азиатските пазари доларовият индекс бе на ниво от 102,43 пункта. Австралийският долар се разменяше срещу 0,695 щатски долара, а един щатски долар се обменяше срещу 128,86 японски йени.
Европейският сорт петрол Брент поскъпна с 0,6% до 84,97 долара за барел, а американският сорт West Texas Intermediate (WTI) поевтиня с 0,26% до 79,65 долара за барел.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
преди 2 години Какво толкова ги интересува Китай? Паричната му маса е $27 трилиона, повече от тази на САЩ, ФРГ и Япония, взети заедно. Китай е най-големият световен пазар на автомобили и далече напред в производството на електромобили и хибриди, оставяйки назад всички други, Тесла, БМВ, Мерцедес, Ауди и т.н. Пък вие си въртете латерната за изостаналия Китай и лошия Си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар