Преходът към електромобили ще изложи на риск около 73 хил. работни места в Италия, съобщиха профсъюзи в металургичната индустрия и лобистка група. Те призоваха правителството да започне разговори по мерки в подкрепа на автомобилната индустрия, предава Ройтерс.
Според анализатори автомобилният сектор в Италия може да понесе по-тежък удар от други области заради малкия среден размер на фирмите в страната и мащаба на необходимите инвестиции за съобразяване с климатичния план на ЕС, който предвижда изваждане от употреба на двигателите с вътрешно горене до 2035 г.
„Този план, ако не бъде придружен от (правителствена) намеса, може да доведе до загуба на около 73 хил. работни места в Италия, от които 63 хил. в периода 2025-2030 г.“, съобщиха работодателската организация Federmeccanica и профсъюзите FIM, FIOM и UILM в едно от редките си съвместни комюникета.
Те посочват, че производството на превозни средства в Италия е намаляло от 1,8 млн. единици през 1997 г. до 700 хил. миналата година, включително под 500 хил. коли.
„Трябва да се върнем към производство на около 1,5 млн. единици на година“, отбелязва ръководителят на FIOM Франческа Ре Дейвид.
В италианската автомобилна индустрия пряко или косвено са заети 278 хил. души и тя съставлява около 6% от брутния вътрешен продукт на страната, показват данни на автомобилната асоциация ANFIA.
По-рано тази седмица министърът на индустрията Джанкарло Джорджети заяви, че ще представи предложения през идните седмици за инициативи в подкрепа на италианската автомобилна индустрия.
Профсъюзите призовават също правителството да постигне окончателно споразумение с най-големия автомобилен производител в страната Stellantis за изграждане на завод за производство на батерии, който да снабдява производителите на електрически превозни средства в Италия.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес каза миналата година, че групата ще изгради един от европейските си заводи за батерии в Термоли, Централна Италия, но сделката с властите в Рим все още не е постигната.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.