IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайските потребители утоляват глада си за луксозни стоки с употребявани чанти и часовници

Очаква се китайският пазар на употребявани луксозни стоки да се разрасне до 30 млрд. долара през 2025 г.

09:55 | 28.09.22 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Giulia Marchi/Bloomberg via Getty Images
Снимка: Giulia Marchi/Bloomberg via Getty Images

Икономическото забавяне на Китай вследствие на коронавируса се оказва от полза за Джу Тайници – базирания в Шанхай основател на платформата за луксозни стоки втора употреба ZZER, който сега търси пространство за магазини, за да разшири бизнеса си, съобщава Ройтерс.

Бившият рисков инвеститор отчита ръст на хората, опитващи се да продадат своите чанти Hermes Birkin или часовниците си Rolex, за да съберат пари, както и засилващ се интерес от страна на затягащи коланите си потребители.

„Все повече и повече хора сега знаят, че могат да продават луксозни стоки за пари, а купувачите осъзнават, че могат да получат страхотни сделки“, казва 33-годишният Джу. „Те си мислят – защо пък да не пробвам?“.

Предприемачът казва, че броят на хората, които предлагат стоките си за продажба в ZZER, е нараснал с 40% досега през 2022 г. спрямо същия период на миналата година. Платформата в момента има 12 млн. членове и очаква да продаде 5 млн. луксозни продукта тази година.

Тенденцията показва значителна промяна в китайския сектор на луксозни стоки, възлизащ на 74 млрд. долара, където подсегментът на стоките втора употреба се оттласна по-бавно спрямо други пазари като Япония и САЩ заради предпочитанията към нови продукти и опасенията неочаквано да се сдобиеш с фалшификат.

Това може да има последици за фокусираните върху Китай стратегии на големите световни производители на луксозни стоки, които се борят с намаляващото търсене на ключов пазар.

„Мисля, че поради интереса на Китай... това наистина може да доведе до значителни промени в начина, по който някои брандове ще се справят с този пазар [на препродажби] и каква роля ще изиграят те в целия процес“, казва Айрис Чан, партньор и ръководител на отдела за развитие на клиентите в консултантската компания Digital Luxury Group.

Очаква се китайският пазар на употребявани луксозни стоки да се разрасне до 30 млрд. долара през 2025 г. от 8 млрд. долара през 2020 г., заяви консултантската компания iResearch в края на миналата година. Нови оценки от тази година ще бъдат тепърва публикувани.

Чанти и бижута

Офисната служителка Уан Дзянин проучва закупуването на луксозни стоки втора употреба предвид икономическия клиент.

„Потреблението ми определено ще се свие тази година, но все още харесвам същите неща и не мога да контролирам желанието да ги купувам“, казва тя за Ройтерс, стоейки пред стена с чанти Louis Vuitton и Gucci в огромния склад на ZZER в центъра на Шанхай.

ZZER се възползва от настроения като това на Уан, за да се разраства. Компанията, която стартира като онлайн платформа през 2016 г., започна да отваря физически магазини в Шанхай и Чънду миналата година и сега търси още пространство в Пекин, Гуанджоу и Шънджън.

Освен ZZER други водещи платформи са местни имена като Feiyu, Ponhu и Plum. Всяка една от тях привлече десетки милиони долари рисков капитал през 2020 и 2021 г. с цел подобряване на процесите на удостоверяване, разширяване на клиентския обхват и, в някои случаи, преминаването от изцяло онлайн платформа към смесени модели с интернет и физическо присъствие.

Анализаторите очакват пазарът за препродажба на луксозни стоки в Китай да остане доминиран от местни играчи засега. Международни компании като Vestiaire Collective и The RealReal тепърва ще навлизат на континенталния китайски пазари потвърждават за Ройтерс, че за момента нямат планове това да се случи веднага.

Макар че чантите остават най-продаваната категория на луксозните платформи като ZZER, Джу казва, че продажбите на часовници и бижута също растат бързо.

Докато чанта Prada Messenger или Fendi Baguette може да се продаде с 30-40% по-малко на платформите за препродажба спрямо луксозните бутици, при някои продукти разликата в цената се разширява още повече, тъй като все повече продавачи се опитват да продават стоки онлайн.

Според ветерана в продажбите на винтидж стоки Оу Хуйемин цените на часовник Rolex Submariner са се повишили с почти 250% между 2020 и 2021 г., но са намалели с 60% тази година. „Сега потреблението става по-разумно“, добавя тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:02 | 28.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още