Френският производител на алкохолни напитки Pernod Ricard отчете по-голям от очакваното ръст на продажбите за полугодието. Според производителя на Jameson това се дължи на продължаващите разходи за алкохол на американските потребители и отварянето на икономиката на Китай, съобщава Bloomberg.
Продажбите са се увеличили с 12% на органична основа до 7,1 млрд. евро за шестте месеца до декември, като анализаторите очакваха 6,9 млрд. евро.
Производителите на спиртни напитки увеличават цените в опит да компенсират по-високите разходи за производство, въпреки че рискуват да тласнат потребителите към не толкова премиум марки. Конкурентът Remy Cointreau съобщи през януари, че потреблението на коняк в САЩ се е нормализирало през последното тримесечие, а доставките за Китай са се увеличили.
Резултатите на Pernod говорят за продължаващо търсене в САЩ на напитки от високия клас въпреки инфлацията и отслабващия икономически растеж. В същото време производителите очакват ключовият китайски пазар да се засили с отварянето на икономиката след края на политиката за нулев Covid.
„Нашето представяне за първото (счетоводно, бел. ред.) полугодие беше много силно, белязано от широк и диверсифициран растеж във всички региони и категории“, коментира председателят и главен изпълнителен директор Александър Рикар.
Той посочи, че очаква „динамичният“ растеж да продължи през 2023 г. чрез „нормализиране на средата“.
Повтарящите се оперативни приходи са нараснали до 2,42 млрд. евро, над очакванията на анализаторите.
Компанията също така потвърди, че ще изкупи обратно акции на стойност около 750 млн. евро през тази година, като незабавно ще бъдат изкупени книжа за 300 млн. евро.
От Pernod заявиха, че подразделението за скоч уиски отговаря за около 22% от продажбите през полугодието, като органичните продажби са се увеличили с 23%, а увеличението на цените е в ниските двуцифрени стойности.
Компанията съобщи през декември, че ще инвестира 250 млн. долара в рамките на пет години в построяването на нова дестилерия за бърбън в Кентъки.
Pernod също така разраства присъствието си и в сегмента на текилата и други базирани на агаве продукти, тъй като търсенето на мексикански ликьори расте в САЩ.
Американците са похарчили повече за текила и мескал миналата година, отколкото за местно уиски. Продажбите се очаква да стигнат 13,3 млрд. долара следващата година, изпреварвайки водката като най-поръчваната напитка в САЩ, показват данни на компанията за анализ на пазара на алкохол IWSR.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?