Качеството на произведеното в България вино е на високо ниво, независимо дали е от малко по мащаб производство, или по-голяма изба. Това дава шанс на производителите с по-малък капацитет да се наложат на пазари у нас и в чужбина. Предстои български фирми да се насочат и към един модерен сегмент – на нискоалкохолните вина. Това коментира Меглена Михова, основател на „Пробежекс“ – компания за маркетинг и износ на българско вино, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
На 7 март в София в рамките на конкурса за вино Spirits Selection ще се представят нови категории и иновации в сектора. В конкурса се включват не само големите и известни имена, но и нови изби от цяла България.
От тази година конкурсът включва нова категория – трофей за нискоалкохолни и безалкохолни вина. “Това е новата мода, която се разпространява от САЩ, Япония, Бразилия. Ръстът на пазара в този сегмент е доста сериозен - около 9-10% на година. Той се дължи на фактори като здравословно хранене, но специално за безалкохолните вина има силно насочване от потребителите на други безалкохолни напитки“, обясни Михова.
Вероятно в бъдеще производителите ще се ориентират и към този сегмент в България. Технологиите са различни и изискват съответните инвестиции. „Качеството на виното в нискоалкохолния сегмент в сравнение с други напитки е по-проблематично. Например бирената индустрия успя много бързо да се ориентира към безалкохолни или нискоалкохолни продукти. В този сегмент вкусовите качества са почти изравнени с оригиналния вариант, докато при виното е по-различно, тъй като я няма концентрацията на вкус и аромат“, обясни гостът.
По думите ѝ безалкохолните вина се приемат много добре в районите с дългогодишни винарски традиции като Франция. „Интересното е, че през последните години във Франция голяма част от прираста на пазара за безалкохолни вина е от по-младото поколение, което се ориентира към различен тип консумация. На пазари като Германия има затишие и по-скоро преобладават традиционните потребители на вино от по-висока възрастова група“, отбеляза Михова.
„Въпреки че ръстът на сегмента за безалкохолни вина е доста висок и впечатляващ, на пазара все пак доминират традиционните и високоалкохолни вина, от които идват и най-съществените приходи за производителите“, посочи събеседникът.
„Конкурсът CMB е един от първите, които използват иновации като изкуствен интелект, който оценява вината. Целта е по-строго и прецизно оценяване, но ролята на дегустаторите е невъзможно да се замени. След оценяването се нанасят корекции, като се взимат предвид различни параметри“, каза още Михова.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.