На този фон купувачите на луксозни стоки са особено избирателни. Те не искат да купуват продукти, смятани за „по-нискокачествени или старомодни“, казва Керълайн Рейл, ръководител на луксозните марки в Pictet Asset Management.
Вместо това марките могат да привличат внимание чрез маркетингови кампании, както и разширяване на продуктовите категории, наред с преход към по-достъпни продуктови категории.
„Все така много високо качество, но по-евтини стоки от гледна точка на ценови нива“, допълва Рейл.
Siboni, която съчетава информация от сайтовете на марките и от самите компании, отчита среден ръст от 8% на малките кожени издения като портфейли спрямо големите чанти в сравнение с година по-рано.
През ноември средните цени на малките кожени изделия на Dior са поевтинели с 21% на годишна база, сочат данни на Luxurynsight. В същото време Louis Vuitton увеличи дела на продуктите в раздела си с малки кожени изделия на цена под 500 евро с 9% спрямо същия период на миналата година.
Възможно е маржът да печалбата да намалее
Вниманието към по-евтини продукти, макар и необходимо за запазване на влиянието в момент, когато средната класа и дори богатите купувачи отвръщат поглед от скъпите стоки, вероятно ще подкопае маржовете на печалбата на играчи като LVMH и Kering, които вече са подложени на натиск поради забавянето на продажбите.
„Опитваме се да разширим ценовия диапазон“, каза главният изпълнителен директор на Prada Андреа Герра пред анализатори в края на октомври.
В същото време новият главен изпълнителен директор на Burberry Джошуа Шулман, който обяви плана си за оздравяване на британската луксозна марка, подчерта разширяването на асортимента от евтини продукти, като отбеляза, че цените са били тласнати повсеместно „твърде нагоре“.
Но LVMH предупреди за риск от твърде голямо отклонение от бранда, което може да навреди да аурата на изключителност на марката. Главният финансов директор Жан-Жак Гиони заяви, че компанията ще се въздържи от въвеждането на нова линия от „много достъпни продукти“.
„Мисля, че това би било грешка“, заяви той пред анализатори през октомври, като подчерта значението на това да не се променя изцяло предлагането с „много краткосрочен поглед“.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента