IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Идва краят на Холивуд такъв, какъвто го познавахме

Новото споразумение на сценаристите, студиата и стрийминг компаниите проправя път за голяма промяна

17:30 | 01.10.23 г. 4
Автор - снимка
Създател
Снимка: Eric Thayer/Bloomberg
Снимка: Eric Thayer/Bloomberg

Каква ще бъде новата стрийминг ера за потребителите?

През изминалата година цената на абонаментите за стрийминг се повиши рязко, тъй като фокусът на развлекателните компании върху привличането на клиенти и растежа на всяка цена отстъпи място на идеята за постигането на рентабилност. Тази тенденция вероятно ще продължи и разходите, произтичащи от новото споразумение, ще дадат на стрийминг компаниите още една причина да вдигнат цените.

През август Disney повиши цената на водещата си услуга за стрийминг Disney+, както и на Hulu, с повече от 20% за всяка. Това беше вторият кръг значително увеличение на цените за около година. Изпълнителният директор на Paramount каза, че планира отново да повиши цената на Paramount+. Други вероятно ще последват примера.

Потребителите са изправени пред все по-сложен набор от абонаментни предложения, тъй като някои стрийминг компании експериментират с допълнителни спортни планове и включващи реклами услуги. Също така домакинствата ще трябва да плащат за услуги, които някога са ползвали безплатно, тъй като все повече услуги спират споделянето на пароли.

„В някои моменти ще имате вълни от страхотно съдържание, а друг път не толкова“, коментира 36-годишният Тарин Морган, който живее в Балтимор. Той допълва, че стрийминг услугите „повишават цената, но нямат толкова страхотно съдържание през цялото време“.

Морган твърди, че подкрепя стачкуващите и приветства промените, които си спечелиха, но си е отдъхнал, когато е видял, че стачката е приключила. Той няма търпение да гледа новите епизоди на сериали като „Abbott Elementary“.

Струваше ли си битката за стачкуващите?

Няма съмнение, че петте месеца на протести се отплатиха. Условията, които Гилдията на сценаристите си осигури, ще доведат до значителна промяна в живота на членовете ѝ – немалко постижение след месеци, които оставиха мнозина в ужасно финансово положение. Много сценаристи се оплакваха от неадекватните плащания за авторски права от страна на студиата и продуцентите за повторно ползване на тяхната работа, което е основна част от компенсациите в света на телевизията от 50-те години на миналия век насам. Тези плащания от чуждестранен стрийминг – особено болезнена тема за сценаристите – ще се увеличат със 76% за най-големите услуги, съгласно сделката. В един от примерите, предоставени от Гилдията, сценаристът или сценаристите на едночасово шоу, продуцирано от Netflix, ще получат чуждестранни остатъчни плащания в размер на общо 32 830 долара на епизод за три години, при 18 684 съгласно старата сделка.

Най-важната победа беше, че както в традиционната телевизия, авторите ще получат по-голямо възнаграждение при успех. Продукциите, гледани от най-малко 20% от местната база от абонати на стрийминг компанията в първите 90 дни след премиерата – или през първите 90 дни от следващите години – ще получат бонус.

Бонусът може да бъде от около 9000 до около 40 000  долара за най-големите стрийминг услуги, в зависимост от вида и продължителността на продукцията.

Хитовете ще достигнат този праг. Вторият сезон на кулинарната комедия „The Bear”, която се стриймва в Hulu, е гледан от около 27% от близо 44-те млн. абонати на услугата в първите пет седмици след премиерата ѝ през юни, показва анализ на данни на Nielsen. “Queen Charlotte: A Bridgerton Story” на Netflix също би донесъл повече на авторите си. И все пак много сериали няма да се радват на такъв успех.

Ройс твърди, че се надява въвеждането на услуги с реклами в Netflix и други стрийминг компании също да помогне на сценаристите. По-рано сериалите оцеляваха, доказвайки, че могат да привлекат нови абонати. Сега те могат да покажат стойността си по друг начин.

„Логично е, че ако имат сериали, които се справят по-добре с рекламодателите, ще искате повече епизоди от тях“, казва той. „Трябва да продължите да създаване неща, които рекламодателите харесват“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:55 | 01.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

4
rate up comment 5 rate down comment 4
Скъсана_Ушанка
преди 7 месеца
До: cyclop За твое съжаление НИКОЙ не се интересува от москалски филми. От едно време си има лаф "филмът хубав ли е или руски".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 18 rate down comment 14
cyclop
преди 7 месеца
Е, руски, виетнамски - не могат да стигнат по загуби Малката Нигросалка или Прадядиана Джоунс
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 15 rate down comment 18
Скъсана_Ушанка
преди 7 месеца
До: cyclop Ама разбира се, по кината дават руски филми, нали? Най-гледаеми били, хахааааа!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 19 rate down comment 14
cyclop
преди 7 месеца
Краят на Холивуд дойде много отдавна - с УОКИЗЪМ чумата. Вече близо 100% от новите продукции са негледаеми.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още