По-малко нови сериали и филми в продукция. По-висока летва за подновяване за нови сезони. Високи заплати само за малцина елити.
Споразумението, което сценаристите в Холивуд сключиха със студиата и стрийминг компаниите тази седмица, слагайки край на петмесечната стачка, вероятно ще ускори съкращаването, което вече е в ход в индустрията от повече от година. Това представлява официалният край на „пика на телевизията“ – десетилетие, което включваше бум на програми за зрителите, пише в анализ на Wall Street Journal.
Сценаристите спечелиха големи отстъпки в сделката, включително нови изплащания на бонуси и по-високи хонорари. Тези трудно спечелени победи са особено важни предвид тежката финансова реалност в развлекателния бизнес.
Комбинацията от обременени с дългове сливания, нарастващи загуби за стрийминг компаниите и бързо намаляващият интерес към кабелна телевизия доведе до натиск от страна на Уолстрийт върху развлекателните компании да ограничат разходите.
Стрийминг играчите ще трябва да намерят начин да плащат по-големи разходи за таланти, без да добавят към общите си производствени разходи.
Това вероятно ще означава, че компаниите ще правят по-малко нови филми и сериали и ще отменят още повече. Всъщност, макар че много хора в Холивуд ще получат по-добро заплащане в резултат на споразумението, свиването на разходите означава, че ще има по-малко работа.
Според Кевин Райли, който е заемал водещи програмни позиции във Fox, NBC и стрийминг услугата HBO Max, едва ли пазарът ще се върне към старите нива на разходите. „Всеки ще получи по-добро парче от това, което е създал. Но ако някой си мисли, че се задават по-добри времена, това няма да се случи“.
Телевизионен продуцент с дългогодишна кариера пък прогнозира, че броят на продуцираните от Холивуд филми и сериали може да спадне с една трета през следващите три години.
Един ветеран телевизионен продуцент прогнозира, че броят на продуцираните от Холивуд шоута може да намалее с една трета през следващите три години. „Свиването на инвестициите в съдържание по дефиниция ще ограничи обема на необходимата работа“, казва той.
В рамките на почти цяло десетилетие стрийминг компаниите бяха бунтовници срещу властта. Сега тези гиганти – от Netflix, през HBO Max до Disney+ и Amazon Prime Video, са новите утвърдени играчи, а преговорите със сценаристите отразяват това.
Майк Ройс, сценарист и продуцент, работил по „Всички обичат Реймънд“ и „One Day at a Time” на Netflix, твърди, че настояването за по-добри условия е безсмислено, независимо какви програмни съкращения могат да предстоят, защото старата система не е била работеща.
Сценаристите бяха разстроени, че стриймингът не предлагаше същите възнаграждения при успех, както традиционната телевизия. Съгласно новото споразумение, те си осигуриха бонуси, когато техните продукции се представят добре в стрийминг услугите. Освен това бяха притеснени от наемането на все по-малки екипи от сценаристи – мярка за свиване на разходите, тъй като стрийминг компаниите продължават да харчат прекомерно – и си спечелиха клауза, която налага минимални изисквания за персонала.
Студиата поддържаха линията по ключови въпроси. Стрийминг компаниите няма да пускат публично данни за гледанията, въпреки изискванията на сценаристите за прозрачност. Въпреки това поверително ще предоставят на Гилдията на сценаристите информация за това как са се справили отделните продукции, така че тя да може да ги сподели със своите членове в обобщена форма.
Студиата имат зелена светлина да създават инструменти с изкуствен интелект и да ги обучават върху сценариите, след като беше отхвърлено искането на сценаристите да бъдат задължени да не го правят. Сценаристите обаче получават някои значителни защити що се касае до изкуствения интелект (AI). Те няма да загубят своите компенсации, когато AI инструменти бъдат ползвани в помощ на създаването на сценарии.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 2 години До: cyclop За твое съжаление НИКОЙ не се интересува от москалски филми. От едно време си има лаф "филмът хубав ли е или руски". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Е, руски, виетнамски - не могат да стигнат по загуби Малката Нигросалка или Прадядиана Джоунс отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: cyclop Ама разбира се, по кината дават руски филми, нали? Най-гледаеми били, хахааааа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Краят на Холивуд дойде много отдавна - с УОКИЗЪМ чумата. Вече близо 100% от новите продукции са негледаеми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар