Френската компания за луксозни стоки Hermes International показа, че е имунизирана срещу смущенията в търговията в Китай със силен ръст на продажбите през четвъртото тримесечие, тъй като апетитът на богатите потребители за чанти Birkin и други кожени изделия от висок клас остава силен, пише Bloomberg.
Продажбите на компанията са нараснали с 23% през трите месеца до края на декември при постоянни обменни курсове в сравнение със същия период година по-рано. Анализаторите очакваха ръст от 17%.
Най-голямото подразделение, това за кожени изделия, което продава и чантите с марка Birkin, е постигнало увеличение на продажбите с една четвърт през периода, също надминавайки прогнозите. Ръстът помогна за повишаване на продажбите на Hermes до рекордните 11,6 млрд. евро за 2022 г. спрямо 8,98 млрд. евро предходната година. Оперативната печалба за годината също надмина прогнозите.
Компанията обяви, че ще предложи дивидент от 13 евро на акция на следващото си общо събрание на 20 април.
Добрите резултати на Hermes стават факт въпреки удара върху разходите в Китай, където вълна от Covid задържа купувачите у дома. Някои групи за луксозни стоки, като собственикът на Gucci Kering SA, бяха сериозно засегнати, докато продажбите на Hermes в Азиатско-тихоокеанския регион, с изключение на Япония, скочиха с около 25%.
Hermes, която е сред най-ексклузивните луксозни марки, се опитва да отговори на растящото търсене на своите емблематични чанти Birkin и Kelly, като отваря нови фабрики във Франция. Дори въпреки разрастването клиентите често се сблъскват с дълги списъци с чакащи за продуктите на компанията, а мнозина се обръщат към пазара на препродажби, закупувайки чантите на още по-висока цена.
През последните три години компанията е създала 4300 работни места, включително 2900 във Франция, и планира да наеме още хора тази година.
През януари Hermes е повишила цените на продуктите си с 8% във Франция и средно със 7% в световен мащаб, каза изпълнителният председател Аксел Дюма пред журналисти в петък.
През последното тримесечие Hermes отвори магазин с площ 1881 кв. метра на Медисън авеню в Ню Йорк. Марката провежда своето есенно-зимно ревю на готова дамска мода на 4 март в Париж по време на Седмицата на модата.
Акциите на Hermes са поскъпнали с около 21% от началото на годината.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена