Петдневният празник за Деня на труда в Китай в началото на май някога беше добро извинение за бърза европейска разходка с включено пазаруване на луксозни стоки. Но тъй като полетите остават ограничени след повторното отваряне на китайските граници през януари, европейските луксозни магазини ще трябва да чакат по-дълго за завръщането на купищата туристи, от които някога зависеше растежът им, пише Ройтерс.
Това може да има по-малко значение за нетната печалба на луксозните фирми, отколкото се смяташе досега, въпреки че брандовете и инвеститорите се борят да се справят със случващото се, тъй като навиците за пазаруване в страната и в чужбина се променят след три необичайни години на пандемия.
Когато става дума за пазаруване на висок клас продукти в чужбина, директори на компании и анализатори в сектора на търговията на дребно твърдят, че може да е по-важно да се вземе предвид типът китайски посетители в Европа, а не само числата.
Цените на самолетните билети от Китай до Европа са нараснали с до 80% спрямо равнището им преди пандемията, сочат данни на ForwardKeys, а броят на пътуващите по празниците през май е с 64% по-нисък от този през 2019 г.
Тези, които се връщат обратно в Европа, са предимно бизнес пътници и по-заможни хора, които имат средства да пътуват „малко по-различно“, коментира управляващият директор на LVMH Антонио Белони в интервю.
Китайските посетители на места като Париж и Милано сега са склонни да харчат повече и не са толкова чувствителни към цените на полетите, като е по-вероятно да си осигурят визи, защото могат да демонстрират по-големи суми в банковите си сметки, твърди управляващият директор на Agility Research and Strategy Амрита Банта.
Средната стойност на трансакциите на китайските туристи в Европа през март е с 28% над нивата за 2019 г., посочват от UBS. Според UBS собственикът на Cartier – Richemont, както и Hermes и LVMH, бяха най-добре позиционирани да спечелят от заможните китайски купувачи.
Белони от LVMH твърди, че променящите се тенденции в туризма след пандемията означават, че китайските туристически групи вероятно ще бъдат последните, които ще се завърнат, ако изобщо го направят.
Директорите на компаниите от сектора са притискани от инвеститорите за това как магазините им ще се справят със значителния спад на трафика, но Белони смята, че постепенното връщане на клиентите е добро за търговеца на дребно.
„Никой не е готов да управлява една пълна промяна в потоците на трафик, независимо дали става въпрос за магазини, хотели или самолети“, казва той.
Като цяло компаниите за луксозни стоки се фокусират върху ухажването на по-заможните купувачи. На тази стратегия залага собственикът на Gucci – Kering, който инвестира в нови „салони“ от изключително висок клас, предлагащи стоки на цени до 3 млн. долара.
Лучано Сантел, главният корпоративен директор и директор по доставките в луксозния търговец на дребно Moncler, в сряда каза пред анализатори, че пътуванията на китайци до Европа все още имат „малък принос, но растват седмица след седмица“.


КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Фоули: Долар-йена може да е много вълнуваща двойка
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Героят от Бонди, който изтръгна оръжието на нападателя: Бих го направил пак ВИДЕО
Русия определи пънк групата "Пуси райът" за екстремистка организация
МОСВ следи качеството на морските води край Ахтопол
Европейската прокуратура поиска имунитета на Илхан Кючюк
"Спаси София" предлага спешни промени в Изборния кодекс