Петдневният празник за Деня на труда в Китай в началото на май някога беше добро извинение за бърза европейска разходка с включено пазаруване на луксозни стоки. Но тъй като полетите остават ограничени след повторното отваряне на китайските граници през януари, европейските луксозни магазини ще трябва да чакат по-дълго за завръщането на купищата туристи, от които някога зависеше растежът им, пише Ройтерс.
Това може да има по-малко значение за нетната печалба на луксозните фирми, отколкото се смяташе досега, въпреки че брандовете и инвеститорите се борят да се справят със случващото се, тъй като навиците за пазаруване в страната и в чужбина се променят след три необичайни години на пандемия.
Когато става дума за пазаруване на висок клас продукти в чужбина, директори на компании и анализатори в сектора на търговията на дребно твърдят, че може да е по-важно да се вземе предвид типът китайски посетители в Европа, а не само числата.
Цените на самолетните билети от Китай до Европа са нараснали с до 80% спрямо равнището им преди пандемията, сочат данни на ForwardKeys, а броят на пътуващите по празниците през май е с 64% по-нисък от този през 2019 г.
Тези, които се връщат обратно в Европа, са предимно бизнес пътници и по-заможни хора, които имат средства да пътуват „малко по-различно“, коментира управляващият директор на LVMH Антонио Белони в интервю.
Китайските посетители на места като Париж и Милано сега са склонни да харчат повече и не са толкова чувствителни към цените на полетите, като е по-вероятно да си осигурят визи, защото могат да демонстрират по-големи суми в банковите си сметки, твърди управляващият директор на Agility Research and Strategy Амрита Банта.
Средната стойност на трансакциите на китайските туристи в Европа през март е с 28% над нивата за 2019 г., посочват от UBS. Според UBS собственикът на Cartier – Richemont, както и Hermes и LVMH, бяха най-добре позиционирани да спечелят от заможните китайски купувачи.
Белони от LVMH твърди, че променящите се тенденции в туризма след пандемията означават, че китайските туристически групи вероятно ще бъдат последните, които ще се завърнат, ако изобщо го направят.
Директорите на компаниите от сектора са притискани от инвеститорите за това как магазините им ще се справят със значителния спад на трафика, но Белони смята, че постепенното връщане на клиентите е добро за търговеца на дребно.
„Никой не е готов да управлява една пълна промяна в потоците на трафик, независимо дали става въпрос за магазини, хотели или самолети“, казва той.
Като цяло компаниите за луксозни стоки се фокусират върху ухажването на по-заможните купувачи. На тази стратегия залага собственикът на Gucci – Kering, който инвестира в нови „салони“ от изключително висок клас, предлагащи стоки на цени до 3 млн. долара.
Лучано Сантел, главният корпоративен директор и директор по доставките в луксозния търговец на дребно Moncler, в сряда каза пред анализатори, че пътуванията на китайци до Европа все още имат „малък принос, но растват седмица след седмица“.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан