Проучване на Exane BNP Paribas, публикувано точно преди празниците за Деня на труда, гласи, че представители на индустрията в Париж и Милано съобщават, че китайските потребители правят третите по големина разходи след французите и американците, а понякога се нареждат на второ място по този показател в магазините в туристическите райони.
Докато богатите китайци се завръщат в Европа и други чуждестранни дестинации, привлекателността на китайския остров Хайнан – гореща точка за безмитно пазаруване, изглежда намалява сред хората, които харчат за луксозни стоки.
Имке Уоутърс, партньор, отговарящ за търговията на дребно и потребителските стоки в консултантската компания Oliver Wyman, твърди, че преговорите с търговския персонал в Хайнан разкриват, че цели 70% от пазаруващите висок клас стоки на тропическия остров правят първата си луксозна покупка.
Китайците „с по-високи доходи, харчещи най-много за луксозни стоки, вече отново пътуват в чужбина“, коментира тя, а по думите ѝ това води до забележимо по-ниски разходи на глава от населението в Хайнан.
Тежки сравнения
Луксозните фирми съобщиха за завръщане на потребителите от февруари, след като границите на Китай бяха отворени отново и Covid вълната в страната утихна.
Най-големите играчи в сектора, LVMH и производителят на чантите Birkin - Hermes, спечелиха най-много, както показва ръстът на глобалните им продажби през първото тримесечие, съответно със 17% и 23%.
Но сравненията ще бъдат повлияни от недоброто представяне в континентален Китай миналата година, когато имаше спорадични блокади заради Covid, които понижиха разходите, а през второто тримесечие имаше голяма блокада в Шанхай.
„Тази година ще бъде важно да разгледаме как се представят компаниите в сравнение със сектора като цяло“, коментира Джонатан Ян, базиран в Шанхай директор на консултантската компания Roland Berger. „Двуцифреният растеж няма да означава много сам по себе си“.
Сравненията с 2019 г., когато около 70% от разходите за луксозни стоки на китайските потребители са направени в чужбина, също са до голяма степен неуместни, а анализаторите прогнозират, че връщане към това ниво на разходи е малко вероятно, дори в по-дългосрочен план.
„Ако говорите с луксозните марки, тя някак се затрудняват да видят какво всъщност е базовото ниво, с което да направят сравнение“, казва още Уоутърс.


Опашки се извиват пред машините за монети - хората се отървават от стотинките си преди еврото
Опасен дрифтаджия вилнее край Варна, кара с 300 км/ч
Танкерът "Кайрос" стигна до безопасно място в Бургаския залив
Левицата пред разпад - част от структурите на БСП искат оставката на Зафиров
Защо синдикатите не подкрепят удължителния бюджет?
Как правилното офис обзавеждане повишава продуктивността на екипа?
Петролът удължава спада си и достигна най-ниското ниво от 2021 г.
Тръмп съди BBC за $10 млрд. заради редакция в документален филм
Турски изтребители F-16 свалиха заблуден дрон над Черно море
Биткойн проби $86 000, докато се спуска към дъното за годината
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
Защо системата Start/Stop може да не работи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
3400 евро за кв. м искат в центъра на София
Ясно, тихо и слънчево е времето в планините
Зетят на Тръмп се отказа да строи хотел в Белград
Разрешават рецепта без преглед
Тръмп обяви фентанила за оръжие за масово унищожение