Birkenstock Holding отчете печалба малко над очакванията, възползвайки се от повишаването на цените на своите луксозни сандали и чехли и от силното търсене от страна на търговските партньори, предава Bloomberg.
Коригираната печалба възлиза на 218 млн. евро преди лихвите, данъците, амортизацията и обезценките за фискалното тримесечие, приключило през юни, се казва в изявление от четвъртък. Това надхвърли средната прогноза на анализаторите от 213 млн. евро.
Продажбите от 635 млн. евро за тримесечието са в голяма степен в съответствие с прогнозите, подкрепени от търсенето, особено в Америка и региона на Европа, Близкия Изток и Африка, съобщи компанията.
Главният изпълнителен директор Оливер Райхерт иска да се възползва от скорошния импулс на марката, като спечели по-голям пазарен дял в света на обувките, докато други са затруднени заради нарастващите мита и затрудненията във веригата на доставки. Birkenstock, която произвежда почти всички свои продукти в Германия, започна да компенсира тези предизвикателства включително с повишаване на цените.
Райхерт многократно е заявявал, че иска да бъде консервативен във финансовите си прогнози, като компанията запази прогнозата си за цялата година.
Продажбите при постоянни валутни курсове са нараснали с 16% в Северна и Южна Америка и с 13% в Европа, Близкия Изток и Африка, като и двете са над средната прогноза. Ръстът от 21% в Азиатско-Тихоокеанския регион не отговаря на очакванията на анализаторите.
Компанията отчита и силно търсене от страна на ключови партньори в търговията на дребно в САЩ и други места, което е един от факторите за 18-процентното нарастване на бизнес-към-бизнес отдела през тримесечието. Това надмина прогнозите, но каналите за директни продажби на Birkenstock отбелязват по-бавен растеж спрямо повечето очаквания.
Birkenstock се превърна в една от петте „задължителни“ марки, които търговците на дребно трябва да предлагат, за да бъдат успешни, заедно с On Holding, Brooks и марките Hoka и Ugg на Deckers Outdoor, коментира Сам Позер, анализатор в Williams Trading, в бележка по-рано тази седмица.
Това контрастира с трудностите на конкурентите, включително Crocs, чиито акции се сринаха миналата седмица, след като марката представи мрачни прогнози за продажбите и печалбите.
През последните години Birkenstock се възползва от нарастващото търсене на затворени маратонки, ботуши, сабо и чехли, които често са с по-високи цени от класическите сандали.
Акциите на Birkenstock поевтиняват с около 11% от началото на годината, което е подобно на много от конкурентите ѝ в областта на обувките. Представянето обаче е под това на индекса S&P 500.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България