IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Печалбата на Birkenstock расте заради по-високите цени и търсенето в търговските вериги

Коригираната тримесечна печалба възлиза на 218 млн. евро преди лихвите, данъците, амортизацията и обезценките

13:27 | 14.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Birkenstock Holding отчете печалба малко над очакванията, възползвайки се от повишаването на цените на своите луксозни сандали и чехли и от силното търсене от страна на търговските партньори, предава Bloomberg.

Коригираната печалба възлиза на 218 млн. евро преди лихвите, данъците, амортизацията и обезценките за фискалното тримесечие, приключило през юни, се казва в изявление от четвъртък. Това надхвърли средната прогноза на анализаторите от 213 млн. евро.

Продажбите от 635 млн. евро за тримесечието са в голяма степен в съответствие с прогнозите, подкрепени от търсенето, особено в Америка и региона на Европа, Близкия Изток и Африка, съобщи компанията.

Главният изпълнителен директор Оливер Райхерт иска да се възползва от скорошния импулс на марката, като спечели по-голям пазарен дял в света на обувките, докато други са затруднени заради нарастващите мита и затрудненията във веригата на доставки. Birkenstock, която произвежда почти всички свои продукти в Германия, започна да компенсира тези предизвикателства включително с повишаване на цените.

Райхерт многократно е заявявал, че иска да бъде консервативен във финансовите си прогнози, като компанията запази прогнозата си за цялата година.

Продажбите при постоянни валутни курсове са нараснали с 16% в Северна и Южна Америка и с 13% в Европа, Близкия Изток и Африка, като и двете са над средната прогноза. Ръстът от 21% в Азиатско-Тихоокеанския регион не отговаря на очакванията на анализаторите.

Компанията отчита и силно търсене от страна на ключови партньори в търговията на дребно в САЩ и други места, което е един от факторите за 18-процентното нарастване на бизнес-към-бизнес отдела през тримесечието. Това надмина прогнозите, но каналите за директни продажби на Birkenstock отбелязват по-бавен растеж спрямо повечето очаквания.

Birkenstock се превърна в една от петте „задължителни“ марки, които търговците на дребно трябва да предлагат, за да бъдат успешни, заедно с On Holding, Brooks и марките Hoka и Ugg на Deckers Outdoor, коментира Сам Позер, анализатор в Williams Trading, в бележка по-рано тази седмица.

Това контрастира с трудностите на конкурентите, включително Crocs, чиито акции се сринаха миналата седмица, след като марката представи мрачни прогнози за продажбите и печалбите.

През последните години Birkenstock се възползва от нарастващото търсене на затворени маратонки, ботуши, сабо и чехли, които често са с по-високи цени от класическите сандали.

Акциите на Birkenstock поевтиняват с около 11% от началото на годината, което е подобно на много от конкурентите ѝ в областта на обувките. Представянето обаче е под това на индекса S&P 500.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:33 | 14.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още