Собственикът на Uniqlo – Fast Retailing, отчете двуцифрен ръст на приходите и печалбата в Северна Америка през текущата финансова година, тъй като разширяването му в САЩ не се е повлияло от колебанията в митата, предизвикани от президента Доналд Тръмп по-рано тази година, предава Bloomberg.
Японският търговец на дрехи, известен с функционалните си базови продукти, включително тениски, панталони и пухени якета, отбеляза ръст на приходите и печалбата в Северна Америка съответно с 24,5% и 35,1% за финансовата година, приключила през август 2025 г., според публикувания в четвъртък отчет.
Това представяне е довело до стабилни печалби в Европа, Югоизточна Азия и Южна Корея, което е помогнало да се компенсира продължаващият спад в Китай – отдавна най-големият чуждестранен пазар на Fast Retailing – където потребителското търсене остава слабо от началото на пандемията от Covid-19.
Подкрепени от успеха в чужбина, общите продажби на Fast Retailing се повишават с близо 10%, а оперативната печалба се увеличава с 13%, надминавайки прогнозите на анализаторите. Компанията публикува оптимистична прогноза за следващата финансова година, като предвижда оперативна печалба от 610 млрд. йени (4 млрд. долара) и продажби от 3,75 трлн. йени, и двете над пазарния консенсус.
Основателят и главен изпълнителен директор на Fast Retailing Тадаши Янаи се стреми да постигне годишни продажби от 10 трлн. йени и да превърне бизнеса в глобален производител на облекло. За да изпълни това, компанията разшири усилията си да навлезе по-дълбоко в САЩ, Европа и други части на Азия, за да надгради успеха, който е постигнала в Япония и Китай.
Компанията заяви, че има още пространство за разширяване и се стреми към продажби от 1 трлн. йени в Европа и САЩ в „близко бъдеще“, както и 100 млрд. йени на пазарите в Югоизточна Азия и 50 млрд. йени в Индия, показва презентация след обявяването на резултатите.
Компанията заяви, че приходите и печалбата са скочили значително в САЩ през тримесечието юни-август, дори и след налагането на митата. Откриването на нови магазини в Северна Америка и Европа е било „изключително успешно и е започнал да се очертава положителен цикъл“, според отчета за приходите.
Fast Retailing също така засилва дейността си в Китай, като адаптира продуктовата си гама към сезонните климатични условия и местните нужди. Компанията съобщи, че както пазарът в континентален Китай, така и този в Хонконг отчитат спад в продажбите и значително намаление на печалбата през текущата финансова година.
Бизнесът на домашния пазар отбеляза значително увеличение, като приходите на Uniqlo Japan за първи път надхвърлиха 1 трлн. йени.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа