IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Собственикът на Uniqlo изненада със силни годишни резултати

Компанията отчете двуцифрен ръст на приходите и печалбата в Северна Америка

14:30 | 09.10.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Собственикът на Uniqlo – Fast Retailing, отчете двуцифрен ръст на приходите и печалбата в Северна Америка през текущата финансова година, тъй като разширяването му в САЩ не се е повлияло от колебанията в митата, предизвикани от президента Доналд Тръмп по-рано тази година, предава Bloomberg.

Японският търговец на дрехи, известен с функционалните си базови продукти, включително тениски, панталони и пухени якета, отбеляза ръст на приходите и печалбата в Северна Америка съответно с 24,5% и 35,1% за финансовата година, приключила през август 2025 г., според публикувания в четвъртък отчет.

Това представяне е довело до стабилни печалби в Европа, Югоизточна Азия и Южна Корея, което е помогнало да се компенсира продължаващият спад в Китай – отдавна най-големият чуждестранен пазар на Fast Retailing – където потребителското търсене остава слабо от началото на пандемията от Covid-19.

Подкрепени от успеха в чужбина, общите продажби на Fast Retailing се повишават с близо 10%, а оперативната печалба се увеличава с 13%, надминавайки прогнозите на анализаторите. Компанията публикува оптимистична прогноза за следващата финансова година, като предвижда оперативна печалба от 610 млрд. йени (4 млрд. долара) и продажби от 3,75 трлн. йени, и двете над пазарния консенсус.

Основателят и главен изпълнителен директор на Fast Retailing Тадаши Янаи се стреми да постигне годишни продажби от 10 трлн. йени и да превърне бизнеса в глобален производител на облекло. За да изпълни това, компанията разшири усилията си да навлезе по-дълбоко в САЩ, Европа и други части на Азия, за да надгради успеха, който е постигнала в Япония и Китай.

Компанията заяви, че има още пространство за разширяване и се стреми към продажби от 1 трлн. йени в Европа и САЩ в „близко бъдеще“, както и 100 млрд. йени на пазарите в Югоизточна Азия и 50 млрд. йени в Индия, показва презентация след обявяването на резултатите.

Компанията заяви, че приходите и печалбата са скочили значително в САЩ през тримесечието юни-август, дори и след налагането на митата. Откриването на нови магазини в Северна Америка и Европа е било „изключително успешно и е започнал да се очертава положителен цикъл“, според отчета за приходите.

Fast Retailing също така засилва дейността си в Китай, като адаптира продуктовата си гама към сезонните климатични условия и местните нужди. Компанията съобщи, че както пазарът в континентален Китай, така и този в Хонконг отчитат спад в продажбите и значително намаление на печалбата през текущата финансова година.

Бизнесът на домашния пазар отбеляза значително увеличение, като приходите на Uniqlo Japan за първи път надхвърлиха 1 трлн. йени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:31 | 09.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още