Тя също така посочва видео, публикувано от представителя на Флорида Мат Гетц в неговата Facebook страница, в което се казва, че изборите през 2020 г. са били откраднати. Към момента на писане на статията, този клип е гледан повече от 40 хил. пъти. Въпреки че е публикуван преди месец, той не маркиран от проверяващи фактите.
Смит допълнително цитира скорошни публикации във Facebook, споделени стотици пъти, които приканват потребителите на събития за обсъждане как „китайските комунисти“ ръководят местните избори в САЩ, или пък изображения, които твърдят, че определени политици „трябва да отидат в затвора заради ролята им в откраднатите избори“.
Meta казва, че основният ѝ подход за обработка на съдържание във връзка с междинните избори през 2022 г. ще бъде чрез предупредителни етикети. Но те не са много ефективни. За повече от 70% от публикациите с дезинформация във Facebook тези етикети се поставят два или повече дни след качването на публикацията. Това означава, че тя има достатъчно време да се разпространи, разкрива проучване, проведено от Integrity Institute, организация с нестопанска цел, управлявана от бивши служители на големи технологични компании. Проучванията показват, че дезинформацията получава 90% от общата ангажираност, която предизвиква в социалните мрежи, за по-малко от един ден.
В крайна сметка проблемът е в начина, по който Facebook показва на хората съдържание, което най-вероятно ще ги задържи в сайта – това, което Франсис Хаугън нарече класиране, базирано на ангажираността. По-добър подход би бил „класирането въз основа на качеството“, подобно на системата за класиране на страници на Google, която предпочита системно надеждни източници на информация, казва Джеф Алън, бивш служител на Meta, занимавал се с данни, и съосновател на Integrity Institute.
Нарастващият фокус на Facebook върху видеоклиповете може да влоши проблема.
През септември 2022 г. дезинформация е споделяна много по-често чрез видео, отколкото чрез обикновени публикации във Facebook, казва Алън, цитирайки скорошно проучване на Integrity Institute. Фалшивото съдържание като цяло ангажира потребителите повече, отколкото това, съдържащо истина, допълва той, така че проблемното съдържание естествено се предпочита от системата, базирана на ангажираността.
През 2020 г. Facebook приложи драстични мерки, за да противодейства на вълната от публикации, която казваше, че изборите са били откраднати от тогава избрания за президент Джо Байдън – информация, която потенциално доведе до щурма на Капитолия на 6 януари.
Meta не трябва да бъде толкова рязка. Ако Зукърбърг е сериозен относно свързването на хората и го прави отговорно, той трябва да излезе от своя балон на виртуална реалност и да преразгледа системата за класиране, която държи очите приковани към съдържанието във Facebook. Най-малкото той би могъл да каже на служителите си и на обществото, че отново превръща в приоритет честното провеждане на изборите. Метавселената може да почака.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението