IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Зукърбърг трябва да се фокусира върху изборите, а не върху метавселената

Компанията отново е изправена пред потенциална вълна от дезинформация

22:11 | 24.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg

Трябва да му го признаем на Марк Зукърбърг. Изправен пред критиките относно радикалната стратегическа промяна, която е избрал за Facebook, той упорито се фокусира върху превръщането ѝ в компания, развиваща метавселена. Други технологични милиардери може да реагират на критиките, но Зукърбърг остава стоик, игнорирайки шума, за да дава смели интервюта и презентации за своята визия за виртуалната реалност.

Но макар че може да се измъква с игнориране на критиките, главният изпълнителен директор на компанията майка на Facebook – Meta Platforms, трябва да преподреди приоритетите си през следващите месеци, тъй като Съединените щати се приближават към потенциално бурните междинни избори, пише Парми Олсън за Bloomberg.

По думите му Зукърбърг трябва да насочи вниманието си обратно към Facebook или рискува да остави подвеждащи видеоклипове за изборни измами да се разпространяват, което потенциално отново да наруши демократичния процес.

Зукърбърг може да започне като направи това, което са направили хиляди мениджъри преди него - да преразгледа задачите си.

Неговият проект за метавселената все още е в начален стадий. Въпреки че Facebook има около 3 млрд. активни потребители, Horizon Worlds, платформата за виртуална реалност на компанията, която служи като основа за преживяването в метавселената, има едва 200 хил., сочат вътрешни документи, разкрити от Wall Street Journal.

Зукърбърг беше честен като каза, че метавселената на Meta ще бъде напълно реализирана едва след пет или повече години. Още по-голяма причина неговият любим проект да може да си позволи да загуби вниманието му за няколко месеца, или поне в критични моменти за демокрацията.

Досега Зукърбърг не е показал никакви признаци, че измества фокуса си. Според New York Times основният екип на Facebook, занимаващ се с изборите, вече не се отчита директно пред основателя на компанията, както беше през 2020 г., когато Зукърбърг направи тогавашните избори в САЩ свой основен приоритет.

Той също така разхлаби юздите на ключови директори, натоварени със задачата да се справят с изборната дезинформация. Ръководителят на глобалните въпроси в компанията Ник Клег сега поделя времето си между Обединеното кралство и Силициевата долина, а Гай Розън, ръководителят на информационната сигурност, се премести в Израел, потвърждава в имейл говорител на технологичния гигант.

Изследователи, които следят дезинформацията в социалните мрежи, твърдят, че няма особени доказателства, че Facebook се справя по-добре със спирането на конспиративни теории, отколкото през 2020 г. Мелани Смит, която ръководи проучванията на дезинформацията в Института за стратегически диалог, базирана в Лондон неправителствена организация, казва, че компанията не е подобрила достъпа до данни на външни изследователи, които се опитват да определят количеството подвеждащи публикации. Вместо това техният брой продължава да се увеличава, коментира тя. 

Последна актуализация: 22:11 | 24.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още