IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Сгъваемите телефони са хит, но само в Южна Корея

Новата премиум категория все още не успява да набере голяма инерция на други ключови пазари

11:00 | 28.07.23 г.
Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg
Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg

Решението на Samsung Electronics да представи най-новите си сгъваеми смартфони в родната си страна за първи път, вместо да направи премиерата в чужбина, отразява различното положение, в което се намира най-големият производител на телефони в света, пише Wall Street Journal.

Положителната страна е, че южнокорейските потребители харесаха устройства, които се отварят като книга, за да предложат по-голям екран отвътре или се сгъват наполовина като мида. Недостатъкът е, че те са единствените в света, които наистина се насочиха към тази категория.

На премиерата в Сеул в сряда бяха показани големият Galaxy Z Fold5 и по-компактният Galaxy Z Flip5, които имат подобрени камери, процесори и са по-издръжливи. Минали години Samsung представяше флагманите на най-големите си пазари – от Ню Йорк до Барселона, от Сан Франциско до Берлин.

„Буквално променяме сценария на мобилното изживяване“, коментира Стефани Чой, която е маркетинг лидер на мобилния бизнес на Samsung. Тя се обърна към присъстващите на премиерата в Сеул, които включваха и членове на южнокорейската поп група BTS.

Когато представи първото поколение модели през 2019 г., Samsung определи телефоните със сгъваем дисплей като иновация, която ще постави началото на „изцяло нова глава в мобилната история“. Но залогът на компанията, че телефоните могат да запазят, ако не и да разширят, потребителската ѝ база във високия клас устройства, досега не се увенчава с особен успех.

Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg

Днес Samsung е лидер в категорията със сгъваеми устройства, като отговаря за над 80% от всичките 14,2 млн. сгъваеми смартфона, продадени по света миналата година. Останалата част до голяма степен попада в ръцете на китайски брандове. Въпреки че расте, пазарът на такъв тип смартфони все още е малък – обхваща едва 1% от всички смартфони, продадени през 2023 г. по данни на Canalys.

Присъствието на Samsung на по-широкия пазар на премиум смартфони обаче се свива. Нейният дял на глобалния пазар на смартфони на цена от 600 и повече долара е спаднал с 9 процентни пункта до 16% от 2019 до края на 2022 г., сочат данни на Canalys. През същото време делът на Apple нарасна от 59% до 72%.

Apple все още не е обявила никакви планове за сгъваеми телефони, но в миналото е проучвала възможности за предлагането на устройства с такъв дизайн. Компанията не е отговорила на запитването за коментар.

Говорителка на Samsung твърди, че южнокорейският гигант остава напълно отдаден на категорията на сгъваемите устройства. Освен на вътрешния си пазар, Samsung записва нарастващи годишни продажби на такъв тип телефони в Европа, Китай и Югозападна Азия, които надминаха тези на серията Galaxy Note, допълва тя.

Същевременно Samsung посочи нови данни от компанията за пазарни проучвания Counterpoint Research, която прогнозира търсенето да надхвърли 100 млн. сгъваеми телефона до 2027 г. Около 55% от потребителите на смартфони в САЩ, Китай и Южна Корея са изразили желание да си купят такова устройство, когато сменят своето, допълва Counterpoint, която е анкетирала 3000 души.

Последна актуализация: 12:17 | 28.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още