IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли Мъск да накара политиката да проработи в полза на социалната мрежа X?

Някогашният Twitter вдигна забраната си за политическа реклама, но конкуренцията на пазара на социални мрежи се увеличава

10:44 | 29.08.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Илон Мъск иска да запази социалната мрежа X, преди Twitter, в челните редици на националните политически дебати за изборите през 2024 г. Това няма да е лесно, дори и след като предходният президент Доналд Тръмп се завърна в платформата, пише в анализ на Wall Street Journal.

Препълнената информационна среда, противоречията около промените на Мъск в платформата, преди известна като Twitter, и подозренията отляво, че сайтът се е изместил към по-десни идеи, означават, че на X ще ѝ бъде трудно да управлява новините по време на събития, както правеше при предишни изборни цикли.

По навик платформата остава място за много хора, в което те научават и реагират на политически новини, а някои кандидати, включително Тръмп, се насочват към сайта, докато изборният сезон за 2024 г. става все по-горещ. Миналата сряда Тръмп пропусна първия републикански президентски дебат, за да бъде интервюиран в X от бившия водещ на Fox News Тъкър Карлсън.

На следващия ден Тръмп туитна за първи път от 2021 г., когато бившето ръководство на Twitter му забрани достъпа до платформата – ход, който Мъск отмени през ноември 2022 г.

Тръмп публикува снимката си от ареста, направена му във връзка с делото срещу него, водено в окръг Фултън, щата Джорджия. Към кадъра той написа: „НАМЕСА В ИЗБОРИТЕ“ и „НИКОГА НЕ СЕ ПРЕДАВАЙТЕ!.“ Публикацията включва линк за набиране на средства. В момента Тръмп е изправен пред четири обвинения, включително едно в Джорджия, където той и други бяха обвинени в опит за подмяна на изборите през 2020 г. Тръмп отрича всички обвинения срещу себе си.

X все още е важна платформа за кандидатите, но не е единствена, твърди стратегът републиканец Джим Мерил, който не е свързан с нито един от кандидатите.

Интервюто на Тръмп с Карлсън например „демонстрира, че Доналд Тръмп и Twitter единствено не са достатъчни, за да отвлекат вниманието от това, което видяхме на дебата на републиканците“, посочва Мерил. Разговорът онази вечер „в Twitter и другаде очевидно беше за дебата“.

Мъск, който казва, че работи върху създаването на „приложение за всичко“, направи големи промени в Twitter след придобиването на компанията през октомври. Отвъд това, че смени името ѝ, Мъск обърна внимание на това кой получава верификация в услугата, като потърси начини да печели пари от това. Освен това отмени някои от предишните ограничения върху съдържанието в Twitter. Компанията прекрати и дългогодишната си забрана за политически реклами, след като Мъск я придоби.

Демократите и републиканците твърдят, че все още планират X да бъде част от тяхната стратегия, но се опитват да разберат каква роля е най-добре да играе тя, особено в началото на сезона, като се има предвид, че Тръмп и президентът Байдън имат голяма преднина в анкетите, що се отнася до партийните номинации.

„Тя все пак ще бъде влиятелна платформа“, коментира Ани Ву Хенри, дигитален стратег, който работи по кампанията на сенатора на Пенсилвания – демократа Джон Фетърман. Но сред много хора отляво X е „загубила голяма част от доверието“, коментира тя.

Обществените възприятия за платформата се промениха при Мъск. В сравнение с 2021 г. републиканците я харесват повече, а демократите – по-малко. Делът на републиканците и клонящите към републиканците потребители, които твърдят, че Twitter е предимно добър за демокрацията, е нараснал до 43% през тази година спрямо 17% през 2021 г., според проучване от март на Pew Research Center във връзка с ребрандирането. Делът на демократите и клонящите към демократите потребители с това мнение е спаднал до 24% спрямо 47% преди две години.

Последна актуализация: 10:44 | 29.08.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още