IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Залогът за 1 млрд. долара на Spotify се превръща в серийна драма

Подкастите обещаваха да донесат голям успех на стрийминг гиганта, но инвестицията още не се е отплатила

08:14 | 08.09.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Въпреки че компанията вероятно е платила повече за част от съдържанието, инвестицията е помогнала на Spotify да постигне целта си да се превърне в топ платформа за подкасти, смята Ек. Гигантът очаква приходите му от реклами в подкасти да нараснат с 30% през тази година, т.е. да растат по-бързо от общия ръст на приходите, са казали в последните месеци директори в обръщения към служители на компанията.

„Бяхме много фокусирани в преследването на предавания, които стимулират наистина лоялна аудитория и също така привличат рекламодатели“, коментира Сахар Елхабаши, ръководител на бизнеса на Spotify с подкасти. „Сега имаме много силно портфолио, което прави това“.

Каталогът на Spotify от над 5 млн. предавания включва документални, художествени жанрове и авторски предавания. Сред оригиналните му продукции се нареждат награденият с „Пулицър“ подкаст Stolen, Heavyweight, който изследва това за какво съжаляват хората, както и Serial Killers. Освен това включва хиляди подкасти от други играчи и медийни компании. Компанията зад News Corp. – Dow Jones & Co., има партньорство за съдържание със звеното Gimlet на Spotify.

Независимо дали инвестицията на Spotify се изплаща, или не, тя помогна за издигането на подкастинга от формат в индустрия, коментира Доналд Олбрайт, съосновател на Tenderfoot TV, създател на хитови подкасти и продуцент на „Kim Kardashian’s The System“.

Като хвърля възможно най-голяма мрежа в морето, Spotify сега се надява да привлече достатъчно слушатели и да продаде достатъчно реклами, за да изплати своя залог от милиарди долари.

Натиснете Play

През 2018 г. Spotify насочи вниманието си към подкастите, след като ръководителите забелязаха скок в търсенето на аудиокниги и подкасти в Германия. По онова време подкастите бяха малък, но разрастващ се формат, който привличаше млади, образовани слушатели - демографска група, привлекателна за рекламодателите.

Компанията, която започна през 2006 г. като услуга за стрийминг на музика, вярваше, че подкастите могат да привлекат повече слушатели и да помогнат за намиране на път към печалбата. Първо обаче трябваше да научи как работи бизнесът.

Spotify подписа ексклузивни сделки с някои от най-големите имена в бизнеса с подкасти, включително Джо Роугън и Алекс Купър. След придобиването на Gimlet компанията реши да закрие печеливш отдел в студиото за подкасти, което създава персонализирано съдържание за бизнеса, и да се концентрира върху създаването на художествени и нехудожествени предавания. На подкастърите беше казано да се стремят към амбициозно разказване на истории, без да се тревожат за цената на своите шоута.

Доун Остроф, който преди отговаряше за изграждането на бизнеса с подкасти на Spotify, дори говори за нуждата от „Къща от карти“ – добре приет от критиците сериал, който утвърди Netflix като продуцент на хитови продукции, припомнят си бивши служители.

По това време предаванията на Gimlet обикновено струваха между 75 хил. и 250 хил. долара на епизод, включително сумите за участниците. Предаванията на Parcast струваха между 5000 и 20 хил. долара на епизод, споделят източници, запознати с въпроса. Подкаст студиата на Spotify понякога наддават едно срещу друго за предложения за дадено шоу, казват бивши ръководители.

Остроф подписва договори със знаменитости в рамките на скъпи сделки за подкасти – по 20 млн. долара или повече с продуцентската компания на Обама, Higher Ground и принц Хари и Меган Маркъл, записвайки смесени резултати. Продуцентската компания на Обама, която направи пет подкаста в Spotify, миналата година подписа нов договор с Audible на Amazon.

Последна актуализация: 08:14 | 08.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още