Италианският автомобилен концерн Fiat постави под въпрос планираното първично публично предлагане (IPO) на своето американско дъщерно дружество Chrysler. В момента не можело да се каже дали и кога компанията ще се появи на борсата, заяви в понеделник италианският производител на автомобили. Това зависело от пазарните условия.
Отсега обаче е ясно, че IPO-то няма да се изпълнява, както бе планирано, до края на тази година. Вместо това компанията ще насочи стремежа си към осъществяване на IPO-то през първото тримесечие на 2014 година. Посочената причина е, че концернът искал да изпълни всички договорни споразумения с американския синдикален фонд Veba.
В края на септември Chrysler обяви плановете си да стане публична компания. От IPO-то се очаква да сложи край на спора между Fiat и втория най-голям акционер с 41,5% от акциите на Chrysler - Veba. Докато Fiat иска напълно да поеме Chrysler, Veba не желаеше да се раздели с участието си срещу предлаганата цена.
По-рано Wall Street Journal съобщи, че Chrysler може да даде ценови диапазон за своите нови акции през текущата седмица. Компанията се стреми да набере до 2 млрд. долара чрез тази стъпка. Назованият срок първата седмица на декември след това бе отречен от компанията.
IPO-то е един от начините компанията да се измъкне от дилемата - или акциите на здравната каса действително ще бъдат продадени чрез фондовата борса и Fiat ще може рано или късно да ги придобие на пазарна цена там, или не е изключено предстоящите преговори с външни инвеститори в крайна сметка да служат само, за да се получи представа за истинската стойност на Chrysler и в края на краищата да се стигне до споразумение.
Някои анализатори оценяват Chrysler на около 10 млрд. долара. Заявлението за IPO-то бе подадено през септември, но остави отворено времевото протичане на по-нататъшните стъпки.
Главният изпълнителен директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе вече обяви, че подготовката за IPO-то тече. "Нека оставим пазара да говори“, заяви наскоро той в интервю. Fiat едва ли ще може да се откаже от Chrysler. Благодарение на добрите продажби в Северна Америка американският концерн многократно доказа, че е силна опора за италианците, които страдат от слабо развиващия се европейски автомобилен пазар.
Преди няколко години обаче ролите бяха разменени – Chrysler се срути по време на икономическата криза през 2009 г. в несъстоятелност. Fiat подкрепи компанията с техническото си ноухау. В замяна на това италианците постепенно придобиваха все повече и повече акции. В момента те държат 58,5 на сто от книжата в компанията.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края