Изкуственият под пред асансьора изглежда блед и износен. Офисът в лондонския квартал Белгравия е отворено таванско помещение, паркетът е от магазина за стоки „Направи си сам“, а дългите плотове на бюрата от акрил изглеждат като купени от Ikea. И когато малко по-късно идва шефът - по сандали без чорапи и лично поднася кафето, JAB изглежда почти нормално на фона на повечето млади интернет стартъпи.
Но няколко неща са странни. Изпълнителният директор Петер Харф е на 68 години – твърде възрастен за интернет предприемач. Вместо хектиката на стартиращите фирми, благодарение на неизбелените си зъби и само леко загорялата си кожа без тен той излъчва спокойствието и мъдростта на благородник. Харф не подправя своя роден немски език с англицизми, изречени с американски акцент, с какъвто предприемачите обичат да подчертават своята суетност. И седи през цялото време на разговора с мобилния си телефон в ръка, пише в свой анализ германското списание WirtschaftsWoche.
Защото макар JAB да заема само десетия етаж от офисната сграда с лъскави стъкла като от блокчета Lego в близост до Бъкингамския дворец, тя е една много печеливша корпоративна група със стойност от около 30 млрд. евро. Тя е специализирана в най-фините и готини неща в живота – парфюма Joop, обувките Jimmy Choo, кафето Jacobs - и в един специален метод на управление, който прави всички шефове на различните поделения съсобственици. „Петер и JAB са сред най-подценяваните предприемачи и компании в света", казва Али Дибадж, анализатор в базираната в Ню Йорк брокерска фирма Sanford C. Bernstein.
Но JAB Holding Company, както е цялото име на компанията, е нещо повече от това - семеен бизнес, собственост на усамотената династия Райман и нов тип инвестиционно дружество за супербогатите. „За нашия подход все още не е измислен термин“, казва Харф и след кратка пауза дава определение за дейността: „Ние не сме обсебено от детайлите висше ръководство, не сме дистанциран Надзорен съвет и със сигурност не сме целящ се в бързата печалба фонд", казва предприемачът. „Ние сме активни инвеститори, които искат да направят група от свързани бизнеси по-ефективна – с разбиране и с близък контакт с ръководството, което не гледа на себе си като на служител, а като на съсобственик", обяснява той.
Въпреки че JAB като компания е известна само на малцина, около 100 нейни търговски марки са част от нашето ежедневие. На сутринта мнозина се будят с Natreen или подсладеното еспресо на Jacobs, или със Senseo Crema. Парфюми и козметика като David Beckham или Manhattan осигуряват лъчезарни лица и приятни аромати. Помощ за добрия външен вид идва от обувките Jimmy Choo, заплатени с пари от портфейлите Bally. И винаги цари здравословна чистота благодарение на гиганта в производството на потребителски стоки Reckitt Benckiser с марки като Sagrotan, лекарството за смъкване на температура и премахване на болките Nurofen или грижа за краката с бранда Scholl.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години Ние сме активни инвеститори, които искат да направят група от свързани бизнеси по-ефективна с разбиране и с близък контакт с ръководството, което НЕ гледа на себе си като на служител, а като на СЪСОБСТВЕНИК", обяснява той."Така се прави бизнес ! У нас всяко *** се държи като че ли е сложен от господ да раздава благословия под формата на работа.:))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар