Изплащанията на дивиденти на дружествата от водещия германски индекс DAX наскоро спаднаха с няколко милиарда евро заради пандемията.
През 2020 г. дружествата, включени в трите германски индекса SDAX, MDAX и DAX40 , изплатиха на акционерите общо около 42,6 млрд. евро - с около 18% по-малко, отколкото през 2019 г. Въпреки че стойността на дивидентите, изплатени от листнатите на водещия бенчмарк DAX (34,3 млрд. евро) и на SDAX (2,7 млрд. евро), отново се повиши през 2021 г. спрямо предходната година, все още не са достигнати предкризисните нива.
За 2022 г. обаче експертите прогнозират рекордни стойности за DAX и SDAX в проучването си за дивидентите. Очаква се инвеститорите да получат общо около 40% повече пари под формата на дивиденти, които възлизат на 60,6 млрд. евро.
Към април 2022 г. големите „платци“ за тази година са Mercedes-Benz (5,35 млрд. евро), Allianz (4,41 млрд. евро) и BMW (3,82 млрд. евро за всички класове акции). Най-големият единичен платец е невключената в тези индекси плавателна компания Hapag-Lloyd. А общо 33 от 40 членове на DAX ще платят на акционерите си повече, отколкото през миналата година. При Bayer и Henkel нивото на дивидент ще остане на равнището от предходната година. А почти половината компании повишават дивидента си двуцифрено в процентна стойност, а четири фирми Puma (+350%), Mercedes-Benz (+270%), BMW (+205%) и Covestro (+162%) ще изплатят на акционерите си повече от двойно по-висока от миналогодишната сума. Автомобилният квинтет Mercedes-Benz, BMW, VW, Porsche, Continental ще изплати общо 13,7 млрд. евро и по този начин генерира една пета от приходите от дивиденти в Германия.
Общата сума на дивидентите в MDAX, възлизаща на 7 млрд. евро, е доста по-ниска от най-добрите постижения - от 2018/2019 г., но те вече не могат да бъдат ориентир след намаляването на броя на акциите до 50 и възхода на DAX. Ръстът от 11% изостава значително от увеличението при DAX - също и защото големи акции като Evonik, Telefonica Deutschland или Talanx не показват никаква динамика.
Две трети от членовете на MDAX повишават дивидентите си, а една голяма част от тях - дори с двуцифрени проценти, като най-много се увеличават дивидентите на Wacker Chemie (+300%), Kion (+266%) и Rational (+108%, вкл. бонуси). Девет компании от този индекс няма да изплащат дивиденти, включително Lufthansa, Fraport и CTS – заради пандемията.
Общият размер на дивидентите в SDAX нараства с 12% до нов рекорд от 3 млрд. евро, въпреки че RTL, бившият сериозен дивидентен играч (460 млн. евро), се премести в MDAX, а Hochtief, друг голям платец, изплаща само половината от сумата за 2021 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
преди 3 години Тая плавателната я погледнах, досега е снасяла кежави дивиденти изведнъж - сосен от 35 кинта - сигурно са разпродали активи или нещо подобно. Другите малкоизвестни ще ги видя за нещо читаво. Автомобилните правят голям ръст на дивидентите, защото предни години ги бяха намалили рязко. Аз ги разкарах - нищо че са добри компании. Проблемите им тепърва започват - първо ги съсипаха от санкции, после ги принудиха да произвеждат икономически несгодни електротаралясници, сега суровинната и енергийна криза - и затварянето на заводите в Русия ще ги доубие. Allianz е класа, то се знае - той не намали дивидентът си заради Ковид. отговор Сигнализирай за неуместен коментар