Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Какво се обърка за Snapchat през 2017 г.?

През миналата година Snap трябваше да докаже, че може да се справя много добре. Нещата обаче не се развиха по този сценарий...

Какво се обърка за Snapchat през 2017 г.?

Снимка: Архив Ройтерс

2017 г. вече е история. Вижте кои са най-значимите събития и тенденции от политическия и икономически живот в България и по света през последните 12 месеца в специалната секция на Investor.bg "Икономиката през 2017 г."

Snap имаше много за доказване през 2017 г.

След месеци на спекулации компанията най-сетне стана публична, докато мнозина се чудиха дали това ще е годината, в която най-сетне тя ще се оттегли от сянката на Facebook. Това и още доста неща не се случиха по план, пише в свой анализ Mashable.

В края на 2016 г. сайтът писа, че Евън Шпигел успява да докаже не просто, че компанията му заслужава сериозно отношение, но и че има качествата на достоен конкурент на Facebook. Сега обаче това не е съвсем сигурно.

Все пак още има защо да приемаме на сериозно Snap. Компанията направи няколко важни ъпдейта, които промениха Snapchat към по-добро. Snap Maps може би е най-добрата функция, която някога е пускала, а насочването към добавената реалност и изкуствения интелект доказват, че има техническите инструменти да пуска нови функции.

Но Facebook доказа, че може да бъде по-голяма заплаха. Версията на Stories в Instagram не просто е по-популярна от Snapchat, но и чат компонентът ѝ сега може да се превърне в отделно приложение.

Нещо повече, Facebook успя да вкара своята версия на Stories във всяка една услуга, която притежава. А докато повечето потребители на Snapchat ще побързат да отбележат, че тя е нещо повече от Stories, сегашният ръст на броя нови потребители на платформата не показва точно това.

Още по темата

И макар че видяхме няколко важни ъпдейта тази година, те трудно могат да засенчат част от проблемите на компанията. Да обобщим:

1) Snap стана публична и почти веднага се провали в изпълняването на очакванията на инвеститорите.

2) Ръстът на броя нови потребители почти не се променя, докато Facebook продължава да удвоява и утроява клонингите на Snapchat.

3) Беше потвърдено, че Spectacles са пълен провал.

4) Компанията се сблъска с генерален проблем, който витае от години: прекалено е объркана за повечето хора.

Ако съберем всичко това, нещата не изглеждат много добре. Но има надежда. Search и Snap Maps са две от най-добрите функции на компанията до момента. Context cards също може да промени приложението и да го направи по-полезно. След като години наред избягваше лидерите на мнение, сега компанията започва да им обръща внимание и прави промени, с които иска да си ги върне.

Приложението за Android, което се представяше зле доста дълго време, бавно, но сигурно се подобрява.

Компанията залага много на добавената реалност и дори пусна своето Lens Studio за разработчици, което може да доведе и до по-големи рекламни приходи за Snap. А това, че първата версия на Spectacles беше провал, не означава, че втората няма шанса да е значително по-добра.

Въпреки проблемите с растежа на броя нови потребители компанията има добър аргумент в своя защита - че нейните потребители са по-ценни от тези на конкурентите ѝ.

В крайна сметка компанията трябва да докаже, че може да разшири базата си от потребители и бизнеса си по смислен начин.
 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Блясъкът на новия комуникационен сектор може скоро да изчезне