Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Придобиването на Instagram - най-добрият ход на Facebook

Приложението носи около 30% от рекламните приходи на компанията

Придобиването на Instagram - най-добрият ход на Facebook

Снимка: Архив Ройтерс

През 2012 г. Facebook придоби приложението за споделяне на снимки Instagram, което по това време имаше 13 служители. Шест години по-късно можем да кажем, че това е най-умното придобиване в историята на компанията – в момента приложението е на стойност около 100 млрд. долара, пише в свой анализ Quartz.

Това е стократна възвръщаемост от първоначалната покупка за 1 млрд. долара, особено като се има следващото голямо придобиване в сферата на социалните мрежи – WhatsApp, което струва на Facebook 19 млрд. долара през 2014 г. (Компанията за виртуална реалност Oculus също струва на Facebook два пъти повече от Instagram).

Данните за стойността са на Bloomberg Intelligence, а според автора Джитендра Уарал Instagram може да достигне 2 млрд. потребители, настигайки Facebook, през следващите пет години. Наскоро Instagram обяви, че е достигнал 1 млрд. потребители месечно.

Според анализатора Instagram “може да успее да удвои трафика с по-бърз темп, тъй като кривата на използването на платформата надмина тази на основната услуга на Facebook”.

Финансовите последици от придобиването са огромни за Facebook, която успя лесно да копира рекламния модел на своя News Feed в приложението за снимки. Най-новият ѝ продукт, видео платформа, наречена Instagram TV, също може да насърчи бизнеса ѝ, коментира Уарал.

Потребителите прекарват почти толкова време в Instagram, колкото във Facebook. Според скорошен доклад това са около 53 минути на ден за потребителите на мобилната операционна система Android. Компанията за пазарни анализи eMarketer също така наскоро оцени, че Instagram носи около 30% от нетните рекламни приходи на Facebook, като този дял има шанс да нарасне до 40% през 2020 г.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова
Още по темата: Анализи Facebook Instagram

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Анализи
Google vs Facebook: Битката за Индия