Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Xiaomi: Никога не е имало компания като нашата

Директорите на китайския гигант се опитват да предизвикат вълнение у инвеститорите преди IPO-то

Xiaomi: Никога не е имало компания като нашата

Снимка: Архив Ройтерс

Малко преди голямото първично публично предлагане основателите на една китайска технологична компания обявиха единодушно на пресконференция в Хонконг, че тя - Xiaomi, е много далеч от това да е просто производител на смартфони и няма друга като нея, пише Quartz.

Компанията ще започне да приема поръчки от институционални инвеститори в понеделник (25 юни) и ще стартира търговията с акции на 9 юли. Ще бъдат предложени около 2,2 млрд. акции, оценени на 17-22 хонконгски долара (2,1-2,8 щатски долара), а фирмата се надява да набере до 6 млрд. долара чрез IPO-то. Цените водят до обща оценка на компанията между 54 и 70 млрд. долара.

Джеймс Парадайз, един от президентите на Goldmans Sachs за Азиатско-тихоокеанския регион, спонсор на IPO-то, описа Xiaomi като “нов вид”. В 30-минутната презентация на нейния главен изпълнителен директор Лей Дзюн беше включен слайд, който твърди, че Xiaomi има бизнес модел, разчитащ на три неща. Xiaomi наистина е три компании в едно, допълниха другите директори по-късно.

“Не трябва да мислите за Xiaomi като за хардуерна компания, или за интернет компания, или пък за фирма за електронна търговия. Ние сме рядък вид компания, която предлага хардуер, предлага интернет и електронна търговия. Такъв вид компания на практика не е съществувал преди”, обясни главният финансов директор Чъу Шоу Дзъ.

Наистина ли това е нов модел?

Още по темата

Продажбата на евтини устройства на много хора не е ли традиционен модел? Това ли е единственият технологичен гигант, който интегрира няколко неща в бизнес модела си? Това са въпросите, които Xiaomi се опитва да изясни преди листването си, което вероятно ще е едно от най-големите тази година.

Днес Лей заяви, че моделът на Xiaomi включва три стълба - продажбите на смартфони, продажба на свързан хардуер и други продукти офлайн, и продажбата на интернет услуги - обикновено реклами или виртуални стоки.

Въпреки че фокусът на Лей и другите мениджъри в компанията е да подчертаят уникалността ѝ, за да предизвикат истинско вълнение, зад думите им се крие известна истина.

Въпреки че Apple печели повече от хардуер и софтуер, нейните телефони се отличават заради iOS и остават основен двигател на печалбата на фирмата. От своя страна Xiaomi продава устройства, които до голяма степен не се отличават и предлагат малки маржове. До момента нито една хардуерна компания не е изградила глобален бизнес, използвайки евтини устройства като двигател на печалбата от реклама и други услуги, допълва анализът на Quartz.

Междувременно компании като Alibaba и Amazon са заложили на хардуера, но той никога не е бил основна част от приходите им.

Дали този модел ще доведе до 70 млрд. долара оценка? Зависи от това дали инвеститорите ще се фокусират повече върху хардуерната или интернет частта, или върху потенциала им за растеж. .

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
9
 
1
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
мдааа ... много рядък вид компания ...

Още от Анализи
Как ще повлияе арестът на финансовия директор на Huawei на търговската война?