Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Истинските оферти тази година ще са през Черния януари

Забравете за Черния петък - доста от продукцията за коледните празници все още пътува към магазините

Истинските оферти тази година ще са през Черния януари

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

За да се доберете до някои от най-добрите сделки на Черния петък тази година автомобилът може би няма да ви свърши работа – опитайте с презокеански лайнер. Голяма част от бъдещите коледни подаръци все още са в открито море, станали жертва на забавяния. Но потребителите, които тази седмица не могат да намерят това, което търсят, може би ще имат нова възможност за изгодни оферти. Наречете го Черния януари, пише Тара Лачапъл за Bloomberg.

Търговци на дребно, сред които Nike Inc. и Victoria’s Secret & Co.,имат трудности с това да доставят до магазиите си продукция от заводи в различни краища на света навреме за най-очакваното шопинг събитие на годината. През септември от Nike заявиха, че продължаващото традиционно около 40 дни пътуване от фабриката на чифт маратонки например вече е двойно по-дълго – 80 дни. В същото време 45% от инвентара на Victoria’s Secret продължава да се бави, включително една четвърт от така популярните пижами.

Още по темата

Възможно е комбинацията от по-късното пристигане на инвентара и ограничената промоционална дейност да остави магазините по-добре заредени към края на сезона на покупките. Ако това наистина се окаже така, седмиците след Коледа може да са пълни с намаления на зимни стоки, които търговците трябва да разкарат от рафтовете. Пижамите в зелено и червено, ботушите и пухените якета започват да губят от привлекателността си след 1 януари.

„Всичко, което е сезонно и трябва да се продаде преди 26 декември, вярваме, че ще пристигне навреме“, посочи миналата седмица Мартин Уотърс, главен изпълнителен директор на Victoria’s Secret. Той обаче допълни: „Смятам, че магазините ще бъдат по-пълни с инвентар през декември – средата на декември и края на декември, отколкото потребителите са свикнали“. От своя страна финансовият директор Тим Джонсън коментира, че в зависимост от това кога компанията ще получи поръчките си ще трябва да бъде „по-гъвкава“ с ценообразуването.

И наистина, може да не мине много време, преди всичко, останало от празниците, да отиде на рафтовете с намаленията. Инвеститорите бяха притеснени с наближаването на сезона на отчетите за третото тримесечие, опасявайки се, че маржовете на печалба на търговците на дребно и потребителските марки ще бъдат притиснати от комбинацията на високите такси за превоз, недостигът на работна ръка и скъпите суровини. Компаниите обаче успяха да увеличат цените достатъчно, за да покрият ефектите. Но ударът вместо това може да дойде около Нова година на фона на продължаващия натиск върху веригата на доставки и забавянията на продукция ще отнеме от ценовата мощ на търговците на дребно.

От Hasbro Inc., чийто пушки-играчка Nerf се очаква да са сред топ подаръците този сезон, обявиха, че ще осигурят достатъчно снабдяване, като похарчат повече за превоз, за да е сигурно, че стоката ще премине през задръстената верига на доставки. Компанията обаче има и „агресивни рекламни планове“. „Много е важно потребителите да дойдат и да вземат тези продукти“, коментира в края на октомври Дебора Томас, главен финансов директор на производителя на играчки.

И макар черният петък да е известен с тълпите от купувачи, то по-съществените покупки обикновено се правят по време на т. нар. Супер събота – съботата преди Коледа. Това означава, че търговците все още имат време да продадат забавената стока, преди да започнат следколедните намаления. Но дори и така, може да очакваме, че магазините ще са относително пълни и през новата година.

„Ако имате продукция, която сега се намира на кораб и ще пропусне Коледа, какво ще правим с нея?“, попита миналата седмица Джех Дженет, главен изпълнителен директор на Macy’s Inc., и допълва: „Отменяме ли я? Държим ли я? Партньорът производител ли я държи по програма за хотел?“. От Victoria’s Secret вече трябваше да отменят поръчка да 10 млн. продукта – почти 5% от поръчаното през август – тъй като няма да пристигне навреме.

От Националната федерация на търговците на дребно в САЩ изчисляват, че потребителите ще купят подаръчни ваучери за 28,1 млрд. долара този сезон – а за получателите им би било най-разумно да изчакат няколко седмици с покупките. Колкото по-дълго една стока стои по рафтовете, толкова по-вероятно е да видим лудостта на Черния януари.

По статията работиха: Елена Илиева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Точно написана статия, Януари ще е пълно с големи промоции за изчистване на наличностите.

Още от Анализи
Кой току-що даде на Доналд Тръмп 1 млрд. долара?