Да отпаднат от първи януари 2019 г. декларациите за новопридобити имоти, които гражданите и фирмите са задължени да подават, предлагат „Обединени патриоти“. Това става ясно от внесените деловодството на парламента промени в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ).
По-конкретно се предвижда да бъде премахнато задължението физическите и юридическите лица да подават данъчни декларации за нвопостроени сгради, които подлежат на въвеждане в експлоатация по реда на Закона за устройство на територията и за новопридобити по възмезден или безвъзмезден начин имоти и ограничени вещни права.
Патриотите предлагат още местният данък за новопостроените сгради да се дължи след завършване на строежа. Според вносителите сегашната разпоредба е неясна и противоречива.
Според предлаганите промени годишният данък за новопостроените сгради ще се определя на база информацията, която служебно ще се подава от органа, издал удостоверението за въвеждане в експлоатация или разрешение за ползване след завършването им, а не на базата на подадена данъчна декларация, както е в момента. По същество информацията, необходима за определяне на данъчната оценка е налична в общината, твърдят патриотите. Според тях предлаганите промени ще намалят административната тежест и ще освободи гражданите от подаването на информация, която е налична при компетентния орган.
С цел да се стимулира завършването на недовършеното строителство и ограничаването на нерегламентираното ползване на сгради, преди въвеждането им в експлоатация, се предлага данъкът да е дължим, ако в двегодишен срок от издаването на Акт 14 (завършен груб строеж) и едногодишен срок от съставянето на Акт 15, обектът не е въведен в експлоатация или не е издадено разрешение за ползване.
Задължението за подаване на данъчна декларация за определяне на данък върху наследствата остава, но ще бъде еднократно.
Патриотите предлагат да отпадне и задължението за подаване на данъчна декларация за определяне на годишния данък за имотите или ограничените вещни права върху тях. Причината за промяната, според вносителите, е, че това е излишно натоварване, защото цялата необходима информация е налична в общината, защото за имотните сделки се дължи еднократен местен данък. Размерът му се определя всяка година от съответната община но, той е в диапазона от 0,1 до 3% върху оценката на имуществото.
Затова се предлага след получаване на уведомлението от службата по вписванията за прехвърлените права върху имота да се определя и годишният данък, като се уведомяват данъчно задължените лица.


Сърдечните заболявания се предотвратяват преди появата на симптоми
Цените на хотелите в Гърция паднаха за първи път от пет години
Дрейфащият без екипаж бълкер "Емил" е на 75 морски мили източно от Варна
Акушер-гинеколози с важно послание към жените във Варна
Варненски волейболистки се нуждаят от подкрепа за Световната ученическа гимназиада
AI изхвърли европейците от най-богатите в света
Светът не е готов за Япония с лихви
Хората зад AI сякаш не разбират какво всъщност е интелигентност
Рисковете за европейска дългова криза нараснаха рязко, заяви член на Бундесбанк
Наемът на танкер вече струва повече от изстрелването нa ракета в космоса
BMW отказа кола на политик в Германия
Откраднат Corvette беше открит след 6 години на дъното на река
Как новите електромобили сами подгряват батерията с „обратен ток“
Най-мистериозната Skoda идва от... Пакистан
Най-очакваните премиери на автосалона в Париж
Борисов призова за спиране на износа на дизел
Имало заплахи срещу министър Иван Демерджиев
Върнаха в затвора оцелялата след 2 опита за екзекуция
РИОС конфискува бухал от частен в Плевен
Катастрофата край Плевен: Скоростомерът показвал 139 км/ч