Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Седем кандидати искат да строят тунела под Шипка за 320 млн. лева

В тръжната процедура на АПИ оферти подадоха китайска, турски и български фирми

Седем кандидати искат да строят тунела под Шипка за 320 млн. лева

Строителство на обхода на Габрово. Снимка: МРРБ

Седем са отворените оферти в тръжната процедура за избор на строител на тунела под Шипка с прогнозна стойност 320 млн. лева, съобщи Агенция „Пътна инфраструктура“.

Още по темата

Предложения има от „ДУЙГУ МЮХЕНДИСЛИК ИНШААТ ТУРИЗМ ДЪШ ТИДЖАРЕТ ВЕ САНАЙИ ЛИМИТЕД ШИРКЕТИ“ ООД; ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, с участници: „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД; КОЛИН ИНШААТ ТУРИЗМ САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ АД; ОБЕДИНЕНИЕ „ШИПЧЕНСКИ ПРОХОД“, с участници: „ТРЕЙС ГРУП ХОЛД“ АД И „АЛВЕ КОНСУЛТ“ ЕООД; ДЗЗД „Тунел Шипка“, с участници: „ДОУШ ИНШААТ ВЕ ТИДЖАРЕТ“ АД, „ВИА КОНСТРУКТ ГРУП“ ЕООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД; Обединение „ГЕОПЪТ ШИПКА“, с участници: „Геострой“ АД и „Пътстрой - 92“ АД и ЧАЙНА КОМЮНИКЕЙШЪН КЪНСТРАКШЪН КЪМПАНИ ЛТД.

Обществената поръчка е за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и пет тунела с обща дължина 4,011 км.

Тунелът под Шипка ще е 3,22 км.

Останалите четири тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м.

Проектът предвижда да се построят още шест моста и един подлез, 12 броя армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

Индикативната стойност на поръчката е над 267,225 млн. лева без ДДС.

Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша.

Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1280 календарни дни или близо три години и половина.

Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.

Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Предвижда се проектът „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка“ да бъде предложен за финансиране от бъдещата Оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Прогнозната стойност от 320 млн. лв. без ДДС за строителство на тунела под Шипка (който всъщност включва няколко тунела) не е пределната, което значи, че кандидатите могат да подават оферти и с по-високи цени и строителството да излезе значително по-скъпо от очакваното. Така например се случи с търга за единия участък от магистрала "Струма", където прогнозната стойност беше 533 млн. лв. с ДДС, а избраният изпълнител спечели с ценова оферта от 599 млн. лв. с ДДС.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
2
 
2
преди 4 месеца
нека познаем КОЙ ще спечели ...
1
 
7
 
1
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Що ли пък няма фирми от Европа ?

Още от България
Бизнесът се среща със студенти на форум за кариери