IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook работи над собствен смарт часовник?

Най-голямата в света социална мрежа разработва базирано на Android устройство, фокусирано върху съобщенията и здравните функции

09:31 | 15.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Michele Limina/Bloomberg</em></p>

Снимка: Michele Limina/Bloomberg

Най-голямата в света социална мрежа Facebook вероятно разработва смарт часовник, базиран на Android, който се фокусира върху съобщенията и здравните функции.

Според The Information гигантът в социалните медии е „напреднал“ с разработката и може да пусне устройството през следващата година, а второ поколение може да последва след 2023 г. 

В статията се твърди, че интелигентният часовник ще позволи на потребителите да изпращат и получават съобщения, да проследяват тренировките си и да се свързват със здравни и фитнес компании.

Новините за устройството обаче предизвикаха раздвижване сред потребители, които казват, че „не можем да вярваме на Facebook за личните си данни“, а интелигентният часовник е просто още един начин да се „проследят“ нищо неподозиращите потребители.

Планираното от Facebook нахлуване на пазара на интелигентните часовници ще насочи компанията към целта на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг да контролира следващите компютърни платформи след смартфоните. През последните години социалната мрежа се разрасна в продажбата на потребителски хардуер, представяйки сета за виртуална реалност Oculus и гамата Portal от устройства за видеообаждане за дома. Но все пак концернът не е навлязъл на пазара на смарт часовници, популяризиран от компании като Apple, Huawei и Fitbit, която сега е собственост на Google.

Наскоро стана ясно, че над 100 млн. души по света спортуват с Apple Watch.

Facebook обаче обикновено не се възпира от конкуренцията и вероятно гледа на пренаселеното пространство като на предизвикателство, което може да спечели.

Според The Information Facebook проектира своя собствена операционна система, но все още не е ясно дали софтуерът ще захранва носимото устройство или фирмата ще реши да използва Wear OS на Google.

Устройството ще поддържа самостоятелна свързаност и ще му позволява да се свързва с услугите или хардуера на компании за здравни и фитнес приложения, като Peloton Interactive, производител на свързани с интернет велотренажори, пише още медията. 

Идеята Facebook да пусне устройство, което проследява здравния статус на потребителите може да бъде като аларма за мнозина, след като фирмата многократно призна, че използва данни по „неетичен“ начин.

Фирмата влезе в новинарските заглавия през март 2018 г., след като данните за 87 милиона потребители бяха неправилно достъпни от Cambridge Analytica, политическа консултантска компания. 

Cambridge Analytica се описва като доставчик на „поведенческа промяна, основана на данни“ за своите клиенти както в политическата, така и в търговската област, използвайки големи количества лични данни от социалните медии и други източници. Компанията се възползва от функция, която е давала на приложенията възможността да поискат разрешение за достъп до собствени данни, както и до данните на всички приятели на потребителя във Facebook.

Това означаваше, че компанията е успяла да извлича информация от 87 милиона потребители на Facebook, въпреки че само 270 000 души са дали разрешение да го направят.

През декември същата година се появи материал, в който се твърдеше, че Facebook позволява на над 150 компании, включително Netflix, Spotify и Bing, да имат достъп до безпрецедентни количества потребителски данни - включително лични съобщения.

Някои от тези „партньори“ са имали възможността да четат, пишат и изтриват личните съобщения на потребителите на Facebook и да виждат всички участници в нишка на разговор.

И ако някой би си помислил, че компанията на Зукърбърг ще се откаже от подобни практики, след като бе разкрита, се е залъгвал. През миналия юли Facebook отново призна, че неправилно е споделяла потребителски данни с трети страни.

В публикация в блога Константинос Папамилтиадис, вицепрезидент на Platform Partnerships във Facebook, разкри няколко оскъдни подробности за последния случай. Той поясни, че около 5000 приложения наскоро са получили данни, които не е трябвало да имат, включително имейл адреси, рождени дни, език и пол на потребителите.

Сега, след като Facebook може да пусне интелигентен часовник, едва ли някой анализатор се чуди какви са мотивите зад новата технология. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още