IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Автобусните превозвачи предлагат да се обединяват в конфедерация

Проблемът със сивия сектор може да се реши с контрол от министерствата на транспорта, финансите и МВР, посочиха от бранша

15:55 | 02.07.18 г.
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Седмица след протестите на автобусните превозвачи срещу Законопроекта за създаване на Българска автомобилна камара, който беше изтеглен от премиера Бойко Борисов, от национално представените сдружения на автобусните превозвачи обявиха създаването на конфедерация, съобщи БНР.

Членуването в нея няма да има задължителен характер. Конфедерацията предвижда обединение само на фирмите от пътническия транспорт.

"Става въпрос за конфедерация, в която да членуват само сдружения, които ще представляват своите членове. Всички фирми, които не са техни членове, ще имат право да учредят собствено сдружение, дори собствена конфедерация. Целта на евентуалната конфедерация е да се дефинира като национално представена организация, която да представлява бранша", посочи Ивайло Константинов, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, цитиран от БНТ.

Той посочи, че това ще е напълно доброволна организация на браншовите сдружения в автобусния транспорт.

Константинов и сподвижниците му  (Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта, Националният съюз на превозвачите, Корпорацията на автомобилните превозвачи в България и браншовите организации в пътническия транспорт) категорично не одобряват внесеният от техните колеги от големите превозвачески фирми и подкрепени от КРИБ проектозакон за създаване на Българска автомобилна камара.

В предаването на БНР Веселин Дошков от Сдружението на автобусните превозвачи очерта основните проблеми, които новата конфедерация ще се опитва да решава – липсата на кадри, пропуски в нормативната уредба, нерегламентирани превози, републиканска транспортна схема, която от години уж се разработва, но още не е факт."

“Проблемът със сивия сектор може да се реши със силен контрол и междуведомствени групи от представители на различни министерства – на транспорта, на финансите, МВР. Като спешна мярка трябва да се отвори пазарът на труда по отношение на кадрите в транспорта”, препоръчва той.

По думите му, в по-дългосрочен план трябва да се създаде система за обучението на такива кадри.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:41 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още