При продажба на вещи за лично ползване и такива, които не са купени с цел след това да бъдат препродадени, гражданите не дължат данък и няма нужда да декларират получените суми. В случаите, в които става дума за регулярни продажби на стоки, които очевидно не са придобити за лично ползване, а с цел търговия и печалба, гражданите дължат данък, който определят и декларират в годишната данъчна декларация за съответната година. Това припомниха от Националната агенция за приходите (НАП).
От 16 март 2021 г. приходната агенция пуска електронната услуга за предварително попълнени данъчни декларации за облагане доходите на физическите лица в Портала за е-услуги. В нея гражданите ще могат да видят и данните, получени в НАП от продажби в интернет с наложен платеж през 2020 г. Те ще имат ангажимента да преценят дали посочените суми от онлайн търговия са от продажби на лични вещи или от продажба на стоки, закупени или произведени с цел препродажба и осъществяване на търговска дейност. В случай че са от продажба на стоки с цел търговия и печалба, физическите лица ще трябва да ги посочат в Приложение № 2 от годишната данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ за 2020 г., в срок до 30 юни 2021 г., обясняват о ще данъчните.
От НАП уточняват, че в случаите, в които физическото лице получава доходи от друга стопанска дейност в качеството си на земеделски стопанин, свободна професия или занаятчийска дейност чрез продажби в интернет с наложен платеж, получените суми се декларират в Приложение № 3. При продажба на произведения на изкуството, предмети за колекции и антикварни предмети, която не е свързана с извършвана от физическото лице стопанска дейност, доходите се декларират в Приложение № 5. В тези случаи, срокът за деклариране на доходите и за внасяне на дължимия данък е до 5 май 2021 г.


Без ток във Варна на 9 октомври 2026
Мачовете и спортът по ТВ днес (9 октомври)
Виц на деня - 9 октомври
Рекорд: 24 яхти се впускат в екстремната регата "Самотник" във Варна
Времето във Варна на 9 октомври 2026
Провал на подкрепено от Nvidia IPO изпраща тревожни сигнали за AI финансирането
Цената на петрола спада, след като Тръмп изключи атаки срещу Иран преди изборите
САЩ изключиха Microsoft от програмата за наемане на чуждестранни работници
Microsoft разширява света на Xbox с ново звено за филми и телевизия
Френският държавен дълг е по-рисков от 38% от корпоративни облигации в страната
Имате електрически Mercedes? Може да се наложи да чакате батерия до 2028
15 автомобила, които промениха правилата при скоростните кутии
За какво служи скритият бутон под педала на газта
Китайската марка, която вози Си Дзинпин, дойде и в България
Volvo с проблеми при старта на EX60
Мицкоски не отстъпва за конституционните промени: Търсим начин да придвижим процеса към ЕС
Четирима младежи загинаха при тежка катастрофа край Плевен
Демонстрационна машина за гласуване е на метростанция „НДК"
Герхард Шрьодер е уважил Путин в Москва за рождения му ден
Пентагонът ще излъчва на живо военна екзекуция
преди 5 години За букинг и рбнб трябва даже да си регистриран! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години При продажба на вещи за лично ползване и такива, които не са купени с цел след това да бъдат препродадени, гражданите не дължат данък и няма нужда да декларират получените суми. В случаите, в които става дума за регулярни продажби на стоки, които очевидно не са придобити за лично ползване, а с цел търговия и печалба, гражданите дължат данък, който определят и декларират в годишната данъчна декларация за съответната година. Това припомниха от Националната агенция за приходите (НАП). Питам : отдавам стаи от апартамента си или от вилата си.Тя е построена за лично ползване със семейството ми. Тогава в какво е разликата с горният казус? Ще дължа ли данъци ако я отдавам примерно през Airbnb през 2021г.? отговор Сигнализирай за неуместен коментар