IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нощните автобуси на столичния градски транспорт тръгват от 7 април

Четири линии ще свързват кварталите между полунощ и 4 часа сутринта

17:14 | 09.03.18 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Нощен градски транспорт тръгва експериментално от 7 април 2018 г. в София.Линиите ще са четири и ще пресичат града, така че да има връзка с всички квартали. Това съобщи зам.-кметът на Столична община Евгени Крусев с ресор „Транспорт и транспортни комуникации“.

Автобусите ще се движат от 00.00 часа до 04.00 часа. Общата спирка на четирите линии, които ще носят номера N1, N2,N3  и N4, ще е на площад „Княз Александър Първи“.

Цената на нощната карта за всички линии е 2 лева, а тя ще се продава от кондуктори вътре в автобусите. Колите на обществения транспорт ще имат отличителни знаци за нощен превоз, а спирките ще бъдат брандирани, така че да е ясно, че маршрутът на автобусите минава оттам.

Линия N1 е между ж.к.“Люлин 1,2“ и ж.к.“Младост 4“. Линия N2  ще свързва  кв. „Обеля“ с ж.к. „Студентски град“.

Автобусите с номера N3 ще се движат между  ж.к. „Овча Купел 2“ – ж.к. „Левски“ (Автостанция Изток), а тези от  N4 -  ж.к. „Дружба 2“ между ж.к. „Гоце Делчев“.

Пунктовете за продажба на превозни документи ще разполагат с карти с новите маршрутни схеми.

“Автобусите няма да спират на всяка спирка, ако на нея няма хора”, посочи Крусев.

Интервалът за движение ще е 40 минути, а времето за прекачване между линиите на общата спирка на пл. „Княз Александър Първи“ – 5 минути. 

Близо 900 хил. лева са заделени за въвеждането на нощния транспорт. Общото увеличение на средствата за подобряване на услугата е 18 млн. лева. Останалата част от средства ще бъдат за увеличаване на броя на колите за обществения превоз през активната част на деня, което ще намалява времето за чакане по спирките.

“Очаква се основната група, ползваща нощните линии, да е бизнесът в София, който работи в различни часови зони, каза Крусев. Той цитира проучване, според което по предварителни данни около 30% само от аутсорсинг и ИТ- компаниите имат нужда от градски транспорт през нощта за своите служители.”

Във всеки от автобусите ще има видеонаблюдение, както и паник бутон за шофьорите и кондукторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 4
serafima
преди 6 години
Още една идея на пръв поглед благовидна, а всъщност бан бадевя (така ли беше изразът) разходи. Още едно място за пияни да пикаят и дълбаят, да притесняват другите хора и момичета, да се избиват помежду си. С ТВЪРДЕ СЪМНИТЕЛНА полза за обществото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още